جمعه 10 فروردین 1403

نشانه‌گذاری 90 هزار متر مکعب از درختان جنگلی غرب مازندران

رئیس اداره بهره‌برداری و بازرگانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش نشانه‌گذاری درختان جنگلی در این اداره کل، گفت: مجموع نشانه‌گذاری درختان جنگلی در سال 93 در حدود 90 هزار مترمکعب بوده است.

مجید آهی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران، با اشاره به این‌که کاهش ضایعات چوب و استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی، مستلزم ارتقا کیفیت کار افرادی است که در بخش بهره‌برداری فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع هر ساله قبل از شروع فصل برداشت چوب از جنگل‌های غرب مازندران که طی ماه‌های آبان تا دی ماه است، دوره‌های آموزشی خاصی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که قطع اصولی درخت یکی از عوامل مهم اجرای صحیح طرح جنگل‌داری است، افزود: تمام کارشناسان و عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف بهره‌برداری جنگل در این دوره‌ها حضور داشته و نکات فنی، حفاظتی و ایمنی لازم که در این دوره بیان می‌شود را فرا می‌گیرند تا به این شکل کیفیت بهره‌برداری از جنگل‌های غرب استان افزایش و ضایعات چوب و حوادث کار کاهش یابد.

رئیس اداره بهره‌برداری و بازرگانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر تصریح کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی، مجریان و ناظران، نجاران و قرق‌بانان طرح‌های جنگل‌داری بودند.

وی ضمن بیان این‌که در این دوره آموزشی، به نجارانی که کارت صلاحیت قطع نداشتند، پس از طی کردن دوره نظری و امتحان عملی، در صورت احراز صلاحیت، کارت مهارت قطع داده می‌شود، ادامه داد: نجارانی که دوره‌های مذکور را با موفقیت طی نکرده و کارت صلاحیت نگرفته باشند حق شرکت در فرایند قطع و تبدیل درختان جنگلی را ندارند.

آهی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بخش نشانه‌گذاری درختان جنگلی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر، خاطرنشان کرد: مجموع نشانه‌گذاری درختان جنگلی در سال 93 در حدود 90 هزار متر مکعب بوده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text