شنبه 1 اردیبهشت 1403

نباید ادامه آزادراه تهران ـ شمال را از دستور کار خارج کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد‌ناصر زندی امشب در افتتاحیه مرکز پیام اورژانس 115 غرب مازندران که به مرکزیت شهرستان چالوس است، اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که با تلاش مدیران و همکاری با مردم اتفاقات خوبی در کشور رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: با دقت در افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر برگزار شد به خوبی شاهدیم که بسیاری از این پروژه‌ها را مردم اجرا کردند و بقیه نیز توسط مدیران اجرایی و دولتی به ثمر رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس اعتماد به مردم و واگذاری اجرای پروژه‌ها را از برکات انقلاب اسلامی خواند و افزود: براساس این تعامل دولت نیز تصمیم گرفت تا از محل‌های مختلف اعتباراتی به دهیاری‌ها اختصاص هد تا سرعت پیشرفت و عمران نیز در کشور افزایش ‌یابد.

وی درباره راه‌اندازی مرکز پیام اورژانس 115 غرب مازندران در شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: هر چقدر در حوزه بهداشت و درمان کار شود باز هم کم است چرا که نجات جان یک انسان در اولویت نخست هر فرد و جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه جبران زحمات پرسنل خدوم اورژانس 115 با هیچ پاداشی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: مشقات و سختی‌هایی که این قشر با آن روبه‌رو هستند بر کسی پوشیده نیست چرا که کارکنان اورژانس 115 در زمان نجات جان مصدومان از جان خود مایه می‌گذارند تا بتوانند موثر واقع شوند.

زندی نیاز به راه‌اندازی مرکز پیام اورژانس 115 در غرب مازندران را ضروری خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه جاده چالوس یکی از جاده‌های اصلی و ترانزیتی کشور است از اهمیت و ویژگی خاصی نیز برخوردار است، بنابراین ضرورت راه‌اندازی این مرکز احساس می‌شود.

فرماندار چالوس خاطر‌نشان کرد: اگر چه جاده چالوس یکی از نادرترین جاده‌های کشور در زمینه برخورداری از زیبایی‌های خاص و مواهب الهی است اما مشکلات این مسیر موجب شد تا در حوزه اورژانس، هلال احمر و پلیس راه به دلیل‌محدویت‌های ترافیکی همواره با چالش روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر افزایش تعداد آمبولانس در ایام تعطیل در جاده چالوس اضافه کرد: هرگز نباید ادامه آزادراه تهران ـ شمال را از دستور کار خارج کنیم چرا که بازگشایی این مسیر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در زمان وقوع حوادث باشد.

زندی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز پیام اورژانس غرب مازندران رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد، گفت: باید در ارائه خدمات آسان‌تر به مردم گام برداریم که در این زمینه آماده‌باش کامل در افزایش سرعت عمل در حوزه اورژ‌انس، آتش‌نشانی و هلال احمر از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*فعالیت 17 پایگاه اورژانس 115 در غرب مازندران

مسئول اورژانس 115 شهرستان چالوس نیز در این مراسم گفت: در مجموع 17 پایگاه اورژانس در غرب مازندران در حال فعالیت است.

بهاءالدین سام اظهار کرد: مرکز پیام‌رسانی اورژانس 115 غرب مازندران از سال 86 در هچیرود افتتاح شد و کار هدایت دیگر مراکز اورژانس را عهده‌دار شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مجدد مرکز پیام اورژانس 115 غرب مازندران به محوریت شهرستان چالوس کار هدایت و اطلاع‌رسانی به مصدومان از این مرکز اجرا می‌شود و مکالمات صورت گرفته در این مرکز ثبت و ضبط می‌شود تا تدابیر لازم اندیشیده شود.

سام با اعلام اینکه مرکز پیام غرب مازندران 17 مرکز را پوشش می‌دهد، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته 11‌ هزار ماموریت در غرب اجرا شد که 6‌ هزار و 500 حادثه غیرتصادفی و 4 هزار و 500 حادثه نیز تصادفی بود.

وی ادامه داد: در مجموع 15 آمبولانس فعال و هفت آمبولانس پشتیبان از مرکز پیام اورژانس 115 غرب مازندران کد می‌گیرند.

مسئول مرکز اورژانس 115 شهرستان چالوس اضافه کرد: در سال‌های گذشته تنها در شهرستان چالوس به‌صورت ماهانه 4‌ هزار ماموریت اورژانسی اجرا می‌شد اما با راه‌اندازی مرکز پیام‌رسانی اورژانس غرب مازندران به 12 هزار مورد اطلاعات در سال افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جذب نیرو در مرکز اورژانس 115 غرب مازندران کم است، افزود: با توجه به اینکه این مرکز تخصصی است و میزان تسلط پرسنل می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشد بنابراین نیاز به نیروی کار ثابت در این مرکز ضروری است.

سام در پایان خواستار استقرار یک پزشک مستقل در مرکز پیام اورژانس 115 غرب مازندران شد و گفت: با استقرار یک پزشک مستقل  در مرکز غرب مازندران این پزشک می‌تواند با پرسنل مرکز پیام در ارتباط باشد و کمک‌رسان اورژانس 115 در این منطقه باشد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text