جمعه 10 فروردین 1403

نابودی گلخانه‌های قائم‌شهر در طوفان اخیر

رئیس جهاد کشاورزی قائم‌شهر از نابودی تقریبی تمام گلخانه‌های این شهرستان در طوفان اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرزین فرهادی در جلسه آب و خاک کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به طوفان و سیل اخیر مازندران با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از طوفان به بخش کشاورزی وارد شده است، توضیح داد: تقریبا تمام گلخانه‌های شهرستان قائم‌شهر در طوفان اخیر نابود شدند و 10 درصد مرکبات نیز دچار ریزش و آسیب جدی شدند و به علت ضربه‌های وارده شاخه‌های درخت بر مرکبات، خاصیت ذخیره‌سازی آن‌ها به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اتمام برداشت اولیه برنج در این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری 85 درصد برداشت برنج از 8000 هکتار زمین‌های شالیزاری قائم‌شهر به صورت مکانیزه انجام شد.

فرهادی افزود: میزان اعتبار ابلاغ شده بخش مکانیزاسیون 970 میلیون تومان بود که جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر موفق به جذب 1.5 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته شد. سهمیه تخصیصی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در سال جاری 2 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی، میزان تولید برنج قائم‌شهر را در سال جاری بالغ بر 45 هزار تن اعلام کرد و گفت: 31 هزار تن شلتوک برنج پرمحصول و 45 هزار تن شلتوک اقلام برنج محلی از اراضی شالیزاری شهرستان برداشت شد که با احتساب پیش‌بینی 3000 تن شلتوک برنج رتون، میزان تولید برنج در قائم‌شهر به 50 هزار تن می‌رسد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text