پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موانع پروازي فرودگاه رامسر؛ گرهي که به‌دست دولت باز مي‌شود

باند جديد فرودگاه رامسر در میان موانع پروازی و اراضی شخصي محصور شده است. به گفته عضو هيات مديره و معاون عمليات فرودگاهی، در شرایط فعلی امکان برقراری پروازهای ایمن و استاندارد در باند جديد فرودگاه رامسر وجود ندارد و این مشکل تنها به دست دولت و استانداری مازندران برطرف می‌شود.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از تین‌نیوزغلامحسین باقریان درباره بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر توضیح داد: طول باند قابل استفاده این فرودگاه به‌دلیل وجود موانع پروازی در ابتدا و انتهای آن به کمتر از ۱۰۴۰ متر رسیده است و بر اساس استانداردها این باند غیر ایمن است. در حقیقت از یک سو خانه‌های مسکونی و از سوی دیگر مجتمع تفریحی در ابتدا و انتهای این باند قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار بابت ساخت این باند صرف شده است که با توجه به شرایط فعلی این باند قابل بهره‌برداری نیست.

عضو هيات مديره و معاون عمليات فرودگاهی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها توانایی مالی تملک اراضی اطراف این فرودگاه را ندارد و نیاز است تا دولت و استانداری بودجه آن را تهیه کنند، گفت: ساخت باند این فرودگاه از مصوبات سفرهای استانی و به درخواست دولت وقت انجام شده است. بنابراین تملک اراضی هم باید توسط دولت صورت گیرد.

گفتنی است؛ باند جدید فرودگاه رامسر به عنوان نخستین باند تمام بتنی کشور ۲۷۰۰ متر طول و ۶۰ متر عرض دارد و در حال حاضر خط‌‌ کشی آن صورت گرفته اما به دلیل وجود موانع پروازی در ابتدا  و انتهای باند تنها ۱۰۴۰ متر آن قابل استفاده خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر باند قدیم فرودگاه رامسر هفتگی ۱۸ پرواز را میزبانی می‌کند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text