چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مازندران محروم‌ترین استان کشور در جذب بودجه ملی است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی مازندران را یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور در جذب بودجه ملی دانست و گفت: 26 پروژه ملی در استان وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در یادواره 33 شهید گمنام و شهدای پایگاه بسیج آیت‌الله جوادی آملی در مسجد آقا عباس بازار اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که کسی فکر نمی‌کرد ملت ایران با دست خالی بتوانند مقابل رژیم شاهنشاهی تا دندان مسلح مقاومت کنند.

وی افزود: نقش امام امت در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بوده و مردم همراه با ولایت‌فقیه توانستند رژیم منحوس را سرنگون کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی هم با درایت، بینش و آگاهی بی‌نظیر در مقابل اتواع فتنه و دسیسه استوار ایستاده و مردم با اطاعت محض از ولایت در مسیر پیروزی و رستگاری گام بر می‌دارند.

این مسؤول با تأکید بر نقش عدالت در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اظهار کرد: در فقه عدالت معنای عمیق دارد و فرد عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نشده و به گناهان صغیره اصرار نورزد.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در اصطلاح عادل کسی است که هر چیزی را در جای خود قرار دهد، بیان کرد: عدالت را می‌توان به همه بخش کشور تعمیم داد و با عدالت افراد دچار فساد مختلف نمی‌شوند.

*نگاه عادلانه در توزیع بودجه دیده نمی‌شود

وی با اعلام اینکه با اجرای عدالت در زمینه بودجه کشور نیز می‌توان به همه بخش‌ها و همه مناطق نگاه عادلانه شود، گفت: این نگاه در کشور وجود نداشته و هم‌اکنون دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه کشور دارای هزینه و درآمد است، بیان کرد: بودجه کشور همانند دو کفه ترازو است که باید کفه هزینه سبک‌تر از کفه درآمد باشد تا رشد و ترقی را در آن کشور شاهد باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه اگر کفه هزینه سنگین‌تر از کفه درآمد باشد آن کشور از مسیر ترقی به‌دور است، تصریح کرد: در کشورمان درآمد نفتی و درآمد احتمالی از سایر منابع همانند مالیات و گمرک را داریم که باید عادلانه توزیع شوند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه هر چه هزینه جاری در یک کشور بیشتر از هزینه عمرانی باشد کشور عقب مانده ولی هر چه هزینه عمرانی بالاتر از هزینه جاری باشد پیشرفت و رشد را شاهد خواهیم بود.

*بعضی هزینه‌های جاری برگشتی به کشور ندارد

وی با اعلام اینکه در کشورمان 85 درصد بودجه کشور به سوی هزینه جاری می‌رود، ادامه داد: در هزینه جاری خرج‌هایی را شاهد هستیم که بازگشتی به کشور ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمتر از 20 درصد هزینه‌های کشور در کارهای عمرانی همانند ساخت بیمارستان، اتوبان و راه است، افزود: ساخت و سازهای اتوبان، ریل، خط زمینی، سد، فاضلاب شهری و گازرسانی از پروژه‌های عمرانی هستند که در مناطق مختلف به آنها اعتبارات ملی اختصاص داده می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: مناطقی که پروژه ملی ندارند در آینده جایی برای پیشرفت آنها باقی نمی‌ماند.

یوسفیان‌ملا افزود: احداث بیمارستان دولتی امام خمینی(ره) آمل یکی از پروژه‌های ملی دانست که کلنگ آن در سال 1364 به زمین خورد ولی با مشکلات فراوان در سال 1384 بعد از 20 سال عملیات ساخت آن آغاز شد و با جای گرفتن در بودجه ملی هم‌اکنون شاهد بهره‌گیری مردم از آن هستیم.

*مازندران عقب‌مانده‌ترین استان کشور در جذب بودجه ملی

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مازندران از لحاظ بودجه ملی از عقب‌مانده‌ترین استان‌های کشور است، بیان کرد: طرح فاضلاب شهری از دیگر پروژه‌های این شهر بوده که به طول 507 کیلومتر در سطح شهر و روستا ایجاد می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه محور مواصلاتی هراز، سد مخزنی هراز، ایجاد خط ریلی راه آهن برقی آمل-تهران و ایجاد کمربندی و آزادراه‌های مختلف از دیگر اقدامات با اعتبار ملی در این شهرستان است، ادامه داد: جایگاه و ارزش شهرها با ایجاد پروژه‌های ملی در آنها سنجیده می‌شود که در پیوست یک کتاب بودجه کشور برای پروژه‌های ملی اعتبار لازم گنجانده می‌شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه در مازندران تعداد 26 پروژه ملی وجود دارد، تصریح کرد: 10 کیلومتر از چهار خطه کردن محور هراز با توجه به صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن میزان 97 میلیارد تومان هزینه در بر داشت در حالی که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که با حدود 100 میلیارد تومان می‌توان 115 کیلومتر از اتوبان سیرجان به کرمان را در یک منطقه کویری ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه راهسازی در کویر نیاز به تونل، پل، کوه‌برداری و عملیات سخت راه ندارد، بیان کرد: در زمینه عملیات گازرسانی نیز کار در مناطق کوهستانی و سخت همانند لاریجان بسیار هزینه‌بر است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نصب هر کنتور گاز در منازل مناطق عادی میزان 30 میلیون ریال هزینه می‌شود، بیان کرد: ولی این هزینه در مناطق کوهستانی به میزان 275 میلیون ریال برای نصب کنتور می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: در زمینه اجرای طرح هادی آمل از شهرهای مختلف مازندران پیشی گرفته و 50 درصد از اجرای طرح هادی در مازندران به شهرستان آمل اختصاص یافت.

*چاقوی بُرّنده نماینده مجلس در خانه ملت را مردم تیز می‌کنند

یوسفیان‌ملا ادامه داد: چاقوی بُرّنده نماینده مجلس در خانه ملت را مردم تیز می‌کنند و این برنده بودن با میزان رأی مردم مشخص می‌شود.

وی با اعلام اینکه 22 بهمن از ماندگارترین روزهای تاریخ ایران اسلامی است که در آن بر بالندگی، عزت و اقتدار کشورمان بیشتر از گذشته افزوده می‌شود، گفت: بار دیگر مردم در راهپیمایی 22 مردم به میدان می‌آیند و مردان، زنان، جوانان و نوجوانان این دیار همانند همیشه تاریخ‌ساز بوده و در ولایتمداری و اطاعت از اوامر رهبر انقلاب زبانزد خاص و عام خواهند بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text