پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مازندران آماده ثبت اموال دولتی در سامانه سادا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در همایش مستندسازی اموال غیر منقول دولتی در ساری ، گفت : با راه اندازی این سامانه همه اموال دستگاههای اجرایی به صورت کمی و کیفی شناسایی و تقویم دارایی هم ارزش گذاری می شود .
سادا ، سامانه ای جهت جمع آوری و مدیریت اطلاعات اموال ایران است .
در این سامانه ، تمام دستگاههای اجرایی دولتی می توانند تمام اسناد و املاک مربوط به خود را ثبت کرده و با اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار در وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط باشند .
این سامانه در راستای ارتقای شفافیت و پاسخگویی دولت، در اجرای ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند الف مصوبه مورخ 19 مرداد 1389 نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت (فاوا)، راه اندازی شده است.
سامانه اموال دستگاههای اجرایی (سادا) ، در مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی و  پیاده سازی شده و با استقرار بر بستر اینترنت از طریق نشانی http://sada.mefa.ir  آماده بهره برداری در کل کشور است.
فریدون قربا‌‌ن‌پور با بیان اینکه بیش از 5 هزار اسناد مالکیت اموال دولتی تاکنون در مازندران شناسایی و مستندسازی شده افزود : با توجه به وسعت این استان وجود بیش از 8 هزار اموال دولتی پیش بینی می شود.
به گفته وی با شناسایی، ثبت و شفاف سازی اطلاعات و نوع کاربری های دولت در سامانه سادا، استاندار و مدیران اجرایی استان می توانند با مدیریت بهینه اموال سامانه ، فضای اداری را به خوبی مدیریت کنند .
بیش از 300 هزار املاک دولتی کشور تا کنون در سادا مستندسازی شده است .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text