جمعه 31 فروردین 1403

قوانین هتل در ایران

در ادامه اصلی‌ترین ضوابط و قوانین هتل های ایران را شرح می‌دهیم. قوانینی که اغلب هتل‌ها ملزم به رعایتشان هستند و با در نظر گرفتن حقوق مسافران، هتل‌ها و گردشگران، به طور مساوی و عادلانه از آن بهره می‌برند.

۱- اکثر هتل‌های ایران ساعت ۲ بعداز ظهر را برای ورود مسافران و ساعت ۱۲ ظهر را برای تحویل گرفتن اتاق‌ها در نظر گرفته‌اند که البته ممکن است این ساعات در برخی از هتل‌ها اندکی متفاوت باشد؛ بنابراین حتما قبل از هرگونه اقدامی به زمان ورود و خروج هتل خود توجه کنید.

۲- اگر کمی زودتر از زمان مقرر به هتل‌ رسیدید، برای دریافت اتاقتان عجله نکنید؛ این زمان بهترین فرصت است تا کمی در شهر گشت بزنید و با جاذبه‌ها و فرهنگ مردمان آن دیار آشنا شوید، زیرا اگر تمایل داشته باشد تا زودتر از موعد تعیین شده توسط هتل، اتاق خود را تحویل بگیرید، باید ۵۰ درصد از هزینه یک شب اقامت کامل در هتل انتخابی خود را بپردازید.

۳- این قانون یعنی پرداخت هزینه مازاد، در هنگام خروج و تحویل اتاق نیز پابرجاست؛ یعنی اگر پس از ساعت تخلیه اتاق، هنوز در واحد خود سکونت داشته باشید، طبق مدت زمان اضافه‌تری که در اتاق حضور داشتید، موظف به پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه یک شب اقامت کامل، خواهید بود.

قوانین هتل در ایران

۴- لازم است بدانید که در هتل‌های ایران امکان رزرو هتل توسط افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد و حداقل سن قانونی برای اقامت در هتل ۱۸ سال تمام است. اگر در فکر دور زدن قانون هستید باید بدانید که مسئولین هتل با دقت بسیاری به بررسی مدارک شناسایی شما خواهند پرداخت و به هیچ عنوان نمی‌توانید سن حقیقی خود را پنهان کنید.

۵- یکی دیگر از قوانین هتل های ایران این است که هزینه‌ای بابت پذیرش کودکان زیر ۲ سال از طرف هتل دریافت نخواهد شد و اقامت کودکان ۲ تا ۱۲ ساله در برخی شرایط خاص، نیم بها خواهد بود.

۶- مسافران برای رزرو هتل، ملزم به پرداخت هزینه‌ای در قالب پیش‌پرداخت(حداقل معادل هزینه یک شب اقامت در هتل) و دریافت تائیدیه رسمی از طرف هتل(حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از درخواست مسافر) هستند تا اقدامشان از اعتبار قانونی برخوردار باشد.

۷- مهمانان فقط می‌توانند طبق تاریخ مشخصی که در تاییدیه رزرو ثبت شده است، در واحد خود اقامت داشته باشند و در صورت تمایل برای تمدید اقامت باید موافقت هتل را کسب کنند.

۸- اگر پس از رزرو هتل و دریافت برگ تایید، به هر دلیلی خواستار لغو آن شدید، باید مراتب را به صورت کتبی به هتل اطلاع دهید و تائیدیه‌ای مبنی بر لغو رزرو دریافت کنید، اما باید بدانید که در صورت لغو رزرو هتل، از مبلغ پیش پرداختتان مبالغی به شرح زیر کسر خواهد شد:

۹- اگر ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده برای اقامت در هتل، آن را لغو کنید، هیچ‌گونه جریمه‌ای پرداخت نخواهید کرد و می‌توانید پیش پرداختتان را تمام و کمال دریافت کنید .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text