جمعه 10 فروردین 1403

قطع روزانه برق مازندران از ساعت 11 تا 18

قاسم شهابی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری درباره افزایش خاموشی برق در برخی از ساعات شبانه روز اظهار کرد: گرمای زیاد و مداوم فصل تابستان در مازندران مصرف برق در استان به اوج رسید که نسبت به سال گذشته 120 مگاوات افزایش مصرف روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تولید، انتقال و پست‌های فوق توزیع به‌صورت پراکنده در حوزه توزیع برق دچار مشکلات هستیم، افزود: با توجه به محدویت، توان تولید برق ممکن نیست به ناچار روزانه از ساعت 11 تا 18 بعدازظهر خاموشی در مناطق مختلف داریم تا شبکه پایدار بماند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اضافه کرد: با توجه به محدودیت در تولید برق حدود 50 تا 250 مگاوات خاموشی می‌دهیم تا پایداری و تجهیزات توزیع با آسیب مواجه نشود.

این مسئول مشکل اصلی در شرکت توزیع برق مازندران را کمبود نقدینگی و بدهی سنگین به پیمانکاران و فروشندگان دانست و گفت: شرکت توزیع برق مازندران با توجه به بدهی 40 میلیارد تومانی به پیمانکاران 50 میلیارد تومان از مشترکان برق طلبکار است.

شهابی با بیان اینکه حدود 17 میلیارد تومان طلب شرکت توزیع برق مازندران از ادارات و شرکت‌های دولتی و غیردولتی است، ادامه داد: کل مطالباتی که از مشتریان دریافت می‌شود به حساب دولت واریز شده و فقط حدود 20 درصد به حساب شرکت توزیع برق مازندران بر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرکت توزیع برق بین درآمد و هزینه فاصله زیاد است، تصریح کرد: مشترکان از کل بهای برق مصرفی که پرداخت می‌کنند، فقط یک سوم برق تمام شده معادل 30 تا 35 درصد به شرکت توزیع برق برگشت داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه عمده مشکلات شرکت توزیع برق در بحث اعتباری بعد از هدفمندی یارانه‌های ایجاد شد، افزود: بازسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده مازندران نیازمند اعتبار 100 میلیارد تومانی بوده که سالانه حدود 12 میلیارد تومان به استان اختصاص می‌یابد که با این میزان اعتبار ترمیم شبکه‌ها زمان‌بر است.

شهابی با اعلام اینکه مازندران یک‌میلیون و 200 هزار مشترک برق دارد، گفت: 22 درصد مصرف برق از سوی مشترکان صنعتی، 13 درصد کشاورزی، 45 درصد خانگی، 8 درصد تجاری و 12 درصد دولتی را شامل می‌شوند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text