سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فرودگاه بین‌المللی حَمَد قطر

در این قسمت سعی داریم که شما عزیزان را با فرودگاه بین‌المللی حَمَد شهر دوحه واقع در کشور بسیار کوچک قطر بیشتر آشنا کنیم . کشوری که پس از گرفتن میزبانی جام جهانی به سرعت در پی افزایش امکانات هوایی و توریستی کشور خود گرفته است . در لحظه ورود به فرودگاه برای دقایقی عظمت این فرودگاه بسیار جذاب شما را مات و مبهوت خواهد کرد . ارتفاع بلند سقف فرودگاه و طراحی خاص فرودگاه که الهام گرفته از معماری سنتی کشور قطر (البته مدرنیزه شده ) باعث شده که فرودگاه حمد در لیست زیباترین فرودگاه های جهان قرار گیرد که ابن موضوع بی ارتباط با گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 نیست .

فرودگاه بین‌المللی حَمَد (به انگلیسی: Hamad International Airport) یک فرودگاه همگانی تازه تأسیس است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۹۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر دوحه کشور قطر قرار دارد و در ارتفاع ۱۱ متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه جدید و مدرن از تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۴ مرکز اصلی پروازهای قطر ایرویز شد و از این تاریخ به بعد این شرکت از فرودگاه قبلی دوحه یعنی فرودگاه بین‌المللی دوحه دیگر هیچ پروازی نداشته و همهٔ پروازهای قطر ایرویز از فرودگاه حَمَد انجام می‌شود؛ همچنین تمام پروازهای دیگر شرکت‌های خارجی که به فرودگاه قبلی دوحه پرواز داشتند به فرودگاه حَمَد انتقال داده شد.

برای شما عزیزان تصاویر متنوع ای از این فرودگاه جمع آوری کرده ایم مه بیشتر در حال و هوای این فرودگاه قرار بگیرید

فرودگاه حمد

حمد اینترنشنال 2

 

فرودگاه حمد قطر

فرودگاه دوحه قطر

فرودگاه حمد دوحه

 

فرودگاه حمد قطر

در آخر به شما عزیزان توصیه میکنیم اگر با پرواز قطری به این فرودگاه زیبا سفر میکنید و پرواز شما نیز کانکشن میباشد قبل از هر کاری گیت پرواز بعدی خود را پیدا کنید و سپس با تنظیم کردن وقت سری به فروشگاه های فرودگاه بزنید

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text