پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرماندار: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان نور مهارشده است

‘هادی خنجری ‘ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، افزود: به منظور تحقق سیاست های دولت تدبیر وامید در برخورد با این پدیده شوم، اراده جدی درشهرستان وجود دارد و تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت وساز غیرمجاز به افراد حقوقی و حقیقی درمنطقه داده نمی شود.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت این موضوع، علاوه برآنکه دربعد پیشگیری، مقابله و مهار این معضل درنشست های مختلف در فرمانداری درباره ضرورت جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و مقابله با پدیده زمین خواری تاکید فراوانی می شود، همچنین گزارش های هفتگی از اقدامات صورت گرفته دراین حوزه ازسوی مسوولان نهادهای ذیربط به این نهاد گزارش می شود.

فرماندار نور گفت که امروز مساله ای که اهمیت بیشتری دارد این است که به عنوان اقدامی پیشگیرانه، درزمان تغییرکاربری زمین های کشاورزی و یا ساخت بنا با متخلفان برخورد می شود.

خنجری بیشترین تغییرکاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز دراین شهرستان را مربوط به دوره های گذشته دانست و افزود: هرچند برای اجرای احکام قلع و قمع نسبت به تخریب دیوارهای محصورشده زمین های کشاورزی بدون اتلاف وقت از سوی مدیران دستگاه های اجرایی صورت می گیرد، اما تخریب بناهایی که از سال های گذشته در مناطقی از این شهرستان ساخته شده، ممکن نیست.

این اظهارات فرماندار نور درحالی است که پیشتر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نور خبر از برخی ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهرستان داد و آن را از معضلاتی دانست که همچنان دربرخی از مناطق جلگه ای این شهرستان گردشگرپذیر ادامه دارد.

طبق آمارمنابع رسمی ، از جمعیت دست کم 112 هزارنفری شهرستان نور واقع درغرب مازندران ، حدود 60 درصد شان در روستاها سکونت دارند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text