شنبه 1 اردیبهشت 1403

عجیب ترین خانه های دنیا

عجیب ترین خانه‌های دنیا

ساختن خانه ای با ظاهر متمایز و متفاوت با آن‌چه در گذشته وجود داشته، همیشه دغدغه معماران بزرگ در سراسر دنیا بوده است. بسیاری از خانه‌هایی که مورد توجه مردم قرار گرفتند و بعدها به شهرت رسیدند، معماری‌هایی همگون با طبیعت و در اصطلاح «زیست گرا» داشته‌اند. معماران این خانه‌ها سعی کرده اند خانه‌ای را طراحی کنند که هیچ نمونه مشابهی نداشته باشد. بعضی از این خانه‌ها صاحبانشان را مشهور کرده‌اند و تبدیل به منبع درآمد بزرگی برایشان شده‌اند. با چند نمونه از این خانه‌های عجیب و غریب آشنا شوید.

خانه سنگی – پرتغال

این خانه تلفیق معماری و طبیعت است. نمای این خانه خیلی‌ها را یاد کارتون «عصر حجر» می اندازد. قرار گرفتن دو سنگ غول پیکر در دو طرف این خانه نمای عجیب و غریبی به آن داده است.

طراح و معمار این خانه آقای «ویکتور رودریگز» است و این خانه  از روی کارتون معروف «عصر حجر» در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است. با این‌که این بنا شبیه خانه‌های ما قبل تاریخ است، اما برای زندگی مناسب است. در این خانه سنگی یک شومینه، پلکان چوبی و یک استخر حفر شده در سنگ قرار دارد. بعد از ساخت این خانه توریست‌ها به سمتش هجوم آوردند و خانواده آقای رودیگرز نتوانستند مدت زیادی را در اینجا سپری کنند و مجبور شدند که خانه زیبایشان را ترک کنند.

خانه قوری – آمریکا

این خانه عجیب و غریب سال  در۱۹۵۰ شهر گالستون در ایالات تگزاس آمریکا ساخته شده است. گفته می شود این خانه به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می گرفته است. اما حالا مدت زیادی است که هیچ کسی صاحب خانه را ندیده. برخی اوقات هم یک نگهبان استخدام می شود تا به این خانه اسرارآمیز سر بزند و وضعیت آن را بررسی کند.

شنیده می‌شود این خانه در زمان توفان‌های معروف در امریکا هیچ اتفاقی برایش نیفتاده و همچنان محکم سر جایش ایستاده است.

خانه وارونه – لهستان

این خانه را یک تاجر لهستانی به نام « دانیل شاپیوفسکی» در مدت ۸ ماه و در روستای کوچکی ساخته است. این خانه هر ساله گردشگران زیادی را به سمت این روستا می‌کشاند. بعد از شهرت این خانه، هنرمندان زیادی به تقلید از آن، خانه های مشابه دیگری به همین شکل ساخته اند که یکی از آنها در شهر مسکو است.

از نکات جالب این خانه است که گردشگران بعد از بازدید حانه دچار سرگیجه و سردرد می شوند چون تمامی اثاث های این خانه نیز به صورت وارونه قرار دارند. حتی در پارکینگ خانه، اتومبیل هم به صورت وارونه قرار دارد.

خانه سفینه فضایی – آمریکا

فکر ساخت این خانه هم از داستان تخیلی و فیلم جنگ ستارگان بوده است. این خانه در ۸ کیلومتری شهر چاتانوگا در ایالت تنسی قرار دارد و در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. چند وقت پیش این خانه به خوبی تعمیر و بازسازی شد و حالا آماده است تا به علاقمندان اجاره داده شود.

مساحت این خانه ۲۰۰۰ متر مربع است و ۳ اتاق خواب و ۲ حمام دارد. رودخانه تنسی هم از نزدیکی این خانه عبور می‌کند.

خانه ماشینی – آلمان

این خانه را شرکت «مرشی موبایل» طراحی کرده است. این خانه بسیار مرفه، دارای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، بالکن و  امکاناتی مانند ۸ تلویزیون ۴۰ اینچی است.

این خانه در دو رنگ سفید و طلایی تولید شده و آن‌طور که در خبرها آمده، قیمت آن سه میلیون دلار است.

خانه کفشی – ایالت پنسیلوانیا آمریکا

سرهنگ «ماهالان هینز» خانه کفشی را در۱۹۸۴ ساخت و از تبلیغات آن به نفع کارش استفاده کرد. این سرهنگ مهربان از یک خانم مسن که هیچ‌کس او را نمی شناخت دعوت کرد تا در این خانه با هزینه او مثل یک ملکه زندگی کند.

این خانه سه اتاق خواب، آشپزخانه و ۲ حمام دارد. چند وقت پیش این خانه بازسازی شد و حالا تبدیل به موزه ای برای یاد بود سرهنگ هینز تبدیل شده است.


جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)

جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)

جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)جالبترین و عجیب ترین خانه ها در دنیا (47 عکس)


Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text