پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شناسایی 500 واحد تولیدی گل و گیاه در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد محمدپورعمران پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان که با حضور استاندار مازندران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان بود، اظهار کرد: این مشکلات بنا به درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارگروه‌های دولت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تأیید کمیته ارزیابی تزریق منابع مالی برای واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این‌کارها در شهرستان‌ها هم تنفیذ اختیار می‌شود.

محمدپورعمران از شناسایی یک‌هزار و 33 واحد طرح نیمه‌تمام با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و بیشتر در استان خبر داد و بیان کرد: برای اینکه این طرح‌ها در سطح ملی پشتیبانی و احیا شود، یارانه در نظر گرفته شد تا با ابلاغ آیین‌نامه‌ها تزریق منابع صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان تمام استعلام‌ها را در قالب یک پنجره واحد انجام می‌دهند، افزود: با راه‌اندازی این پنجره در زمان صرفه‌جویی شده و پس از الکترونیکی شدن خدمات بزرگی در استان انجام می‌شود.

این مسئول از شناسایی 500 واحد تولیدی گل و گیاه در نوشهر، چالوس و کلاردشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات سه محور را در غرب استان در اولویت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست پایانه گل و گیاه در غرب استان افتتاح شده است، ادامه داد: تمام مرکباتی که قابلیت صادرات داشته باشد باید برای 10 هزار تن به بالا دسته‌بندی شود و در صورت اعلام آمادگی حمایت صورت می‌گیرد تا شاهد تجارت بالا در استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در قالب کارگروه تسهیل به صورت ویژه بررسی می‌شود، تصریح کرد: فرمانداران مشکلات حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی را اعلام تا موانع رفع و زمینه تولید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: با توجه با ظرفیت دانشگاهی باید تمام واحدها را دانش‌بنیان کرد و از مزایای معافیت مالیاتی، گمرکی، تامین اجتماعی و تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text