شنبه 1 اردیبهشت 1403

سرانه درآمدی ۵۰۳ هزار تومانی هر مازندرانی

ساری – سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده مردم ساری و میاندرود سرانه درآمدی هر مازندرانی را ۵۰۳ هزار تومان و نصف سرانه درآمدی در کشور بیان کرد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ishomal سرانه سالانه درآمدی هر نفر در استان مازندران را ۵۰۳ هزار تومان و در کشور را یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: سرانه هزینه جاری در استان برای هر نفر ۷۹۷ هزار تومان و در کشور ۶۹۱ هزار تومان و ازنظر عمرانی نیز، سرانه سالانه برای هر نفر در استان ۹۵ هزار تومان و در کل کشور ۱۲۰ هزار تومان است.

وی بابیان اینکه بودجه عمرانی استان از شش مسیر بودجه استان، سه درصد مناطق کمتر توسعه‌یافته و نفت‌خیز، ردیف‌های متفرقه، ابلاغ و اعتبارات وزارتخانه‌ها و متوازن‌سازی تأمین می‌شود، گفت: بودجه استان مازندران درزمینهٔ اعتبارات عمرانی برای پروژه‌های ملی، استانی و شهرستانی و ملی- استانی شده یک هزار ۷۹ میلیارد تومان است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس بابیان اینکه بیشترین پروژه استان مازندران با میزان ۷۰ درصد مربوط به بخش آب است، افزود: همچنین، در حد ۲۰ درصد مربوط به ساخت و توسعه راه‌ها و حدود ۹ درصد نیز مربوط به آب‌وفاضلاب است.

وی ازجمله اتفاقات مثبت در بودجه امسال را مربوط به فعالان اقتصادی و پیمانکارانی برشمرد که با بانک‌ها و دولت قرارداد داشته و به‌طورکلی از دولت طلبکار و به بانک، دارایی و تأمین اجتماعی بدهکار بودند، افزود: کلیه پیمانکاران که از دولت طلب دارند و به بانک‌ها و مالیات بدهکارند، در حد صد هزار میلیارد تومان تهاتر شده و حسابی در نزد بانک مرکزی باز و بعدازآن دولت به بانک مرکزی بدهکار می‌شود.

یوسف نژاد بابیان اینکه ما چاره‌ای جز این تصمیم نداشتیم، افزود: عموماً این پیمانکاران نمی‌توانستند مطالبه خود را از دولت دریافت کنند اما دارایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها به ضبط اموال و بستن حساب این پیمانکاران مبادرت می‌ورزیدند که موجب آثار روانی سوء نیز می‌شده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text