چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

زمین‌خواری مشکل حاد مازندران است

بهگزارش خبرنگار مهر، ناصر سراج پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر اظهار داشت: مقرر شد قوه قضاییه گروهی را به استانهای گیلان و مازندران بفرستند تا وضعیت جنگل خواری و زمین‌خواری ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه ریشه خیلی از مشکلاتی که گریبانگیر کشور است از آمریکا سرچشمه می گیرد، به تحریم ۳۶ساله ایران و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این تحریمها و حملات، بیکاری، تعطیلی تعدادی از کارخانه ها و تولیدی های ما را درپی داشته است.

رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه پیشگیری را بر مبارزه با جرائم  ترجیح می دهیم، گفت: ورودی پرونده ها به دادگستری بسیار زیاد است که ما باید این تعداد را کاهش دهیم.

سراج با تأکید بر شفاف سازی در جامعه، بیان کرد: اگر مردم از حقوقشان مطلع شوند جرم و جنایت کم می شود و جلوی خیلی از رانت خواریها گرفته می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از افراد در زمان جنگ وقتی که جوانان ما درس و تحصیل را رها کرده به جبهه رفتند، آنان درس خوانده و خيلی از پستهای نظام را اشغال کردند و متأسفانه تعدادی از همین افراد سوءاستفاده گر دست درازیهایی را به بیت المال انجام دادند که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست

نماینده عالی ریاست قوه قضاییه با اشاره به اینکه فساد یعنی سوءاستفاده از قدرت واگذار شده برای مصارف شخصی، اذعان کرد: در دولت قبل وبه لحاظ وجود مشکلات، قوه قضاییه در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی شرکت نمی کرد.

وی با معرفی تلفن گویای ۱۳۶از مردم خواست به دستگاه قضا کمک کرده و مشکلات قضایی و کسانیکه رشوه می گیرند را با این شماره تلفن در میان بگذارند.

ناصر سراج

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text