جمعه 10 فروردین 1403

رضایت کشاورزان گلوگاه مازندران از بارش 68 میلیمتری

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران ، بارش باران دردر سه ماهه اول سال زراعی جاری در این استان شمالی در مناطق غرب بیشتر از حد نرمال و در مناطق شرق استان شمال نکاء؛ بهشهر و گلوگاه در حد نرمال خواهد بود.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت : بیشترین فعالیت ناشی از نفوذ جریان مرطوب شمالی بر سواحل دریای خزرطی روز گذشته در شهرستان گلوگاه در شرق استان با بارش 68 میلیمتری گزارش شد.
حسن اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کمترین میزان نفوذ این جریان را مربوط به سیاه بیشه در چالوس با سه میلیمتر باران اعلام کرده است.
به گفته وی همچنین با نفوذ این جریان ؛ هوای استان نیز بین پنج تا 10 درجه سانتیگراد سرد تر شده و در مناطق کوهستانی نیز بیش از پنج سانتیمتر برف گزارش شد.
کاهش باران در شهرستان گلوگاه درشرق مازندران در سال زراعی گذشته باعث رها شدن 600 هکتار از اراضی 14 هزار هکتاری این منطقه شده بود و برآورد می شود با بارش های سالجاری بخشی از این کمبودها جبران شود.
بارش باران که روز جمعه در مازندران شروع به باریدن گرفت و تا عصر روز گذشته نیز تداوم داشت ، باعث آبگرفتگی معابر عمومی و مرگ دو شهروند آملی را براثر فروریختن تنه درخت نیز رقم زد.
استان مازندران در منطقه معتدل خزری واقع شده که میانگین بارش در این استان 750 میلمتر در سال است و پیش بینی می شود با بروز پدیده ال نینو در ایران برای زمستان سالجاری میزان بارش های رگباری در این منطقه از کشور نیز رو به افزایش باشد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text