جمعه 10 فروردین 1403

حقایقی درباره برج خلیفه دبی

شهر دبی در سال های اخیر تغییرات گسترده ای داشته که از آن کویر و برهوتِ گذشته، یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا را پدید آورده است. اکنون این شهر به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده که سالانه میزبان سیل عظیمی از توریست ها می باشد. در این شهر سازه ها و تفریحات گوناگونی برای جلب توجه گردشگران ساخته شده است که در میان آن ها بلندترین ساختمان دنیا همه را شگفت زده کرده است.

برج دبی

برج خلیفه دبی در مرکز این شهر “دانتاون” قرار دارد و آن را با نام برج دبی نیز می شناسند. عملیات احداث این برج که از سال 2004 آغاز شده بود با سرعت بالایی صورت گرفت و در طول 5 سال تکمیل شد؛ در نهایت در سال 2010 میلادی افتتاح گشت. با وجود این که در تمامی مراحل ساختِ برج، آن را برج دبی می نامیدند اما هنگامی که نایب رئیس امارات متحده عربی (شیخ محمد بن راشد آل مکتوم) در مراسم افتتاح برج شرکت کرده بود، برای ادای احترام به خلیفه بن زاید آل نهیان (حاکم دبی) نام برج را به “برج خلیفه” تغییر داد.

برج دبی

این آسمان خراش مرتفع حاصل هنر و تلاش بهترین مهندسان و معماران جهان است که نماد شهردبی به حساب می آید. این برج شیشه ای جذابیت های فوق العاده ای دارد که از میان آن ها می توان به مرتفع ترین رستوران دنیا، طولانی ترین آسانسور جهان و بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا اشاره کرد. همچنین القابی نظیر: بلندترین برج دنیا، مرتفع ترین سکوی بازدید دنیا، مرتفع ترین برج دنیا، مرتفع ترین نقطه ای که انسان آن را اشغال کرده و بلندترین ساختمان شهری ساخته شده به دست بشر نیز به برج دبی تعلق دارد. تعدادی از فیلم های معروف نیز در این مکان فیلم برداری شده اند که یکی از آن ها فیلم معروف ماموریت غیر ممکن است.

برج دبی

محوطه پیرامون برج خلیفه را پارکی خوش منظر به مساحت 11 هکتار پوشانده که جلوه ای تماشایی به برج بخشیده است. در این محوطه گیاهان و گل های بسیار زیبایی وجود دارد که برای آبیاری آن ها از سیستم جمع آوری میعانات و آب درون سیستم برودتی استفاده می گردد.

پارک برج خلیفه

معماری برج خلیفه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، هدف از ساخت این برج غول پیکر، توسعه شهری و جذب گردشگر بوده است. این پروژه بزرگ و مهم به شرکت اسکیدرمور، اوینگز و مریل که از بزرگترین کمپانی های جهان در زمینه معماری می باشد، سپرده شد تا به بهترین نحو ممکن ساخته شود. مهندسان زبده ای که در این شرکت مشغول به کار هستند، افرادی تحصیل کرده و ماهر می باشند که در کنار هم توانسته اند سازه های شگفت انگیزی را طراحی نمایند. دفتر مرکزی این شرکت در نیویورک قرار دارد ولی در تمامی نقاط جهان، آمادگی همکاری دارند. اصلی ترین معمار این برج یک شخص آمریکایی به نام آدرین اسمیت بوده که در طرحی شبیه به گل لیلی عنکبوتی را برای این سازه انتخاب نمود.

در ساخت برج دبی از فولاد استفاده کرده اند که به منظور مقاومت بیشتر در برابر زلزله و طوفان های شدید، فولادها در قالب بتن جایگذاری شدند؛ اما دل نگرانی معماران برج هنوز ادامه داشت تا این که تصمیم گرفته شد در فاصله های مشخص تونل هایی طراحی نمایند. با ایجاد تعداد 40 تونل، باد از یک سوی ساختمان وارد و از سوی دیگر خارج شده و لرزش احتمالی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. به طور کلی برای ساخت این سازه 4 هزار تُن استیل به کار رفته است. در حدود 12 هزار کارگر با ملیت های مختلف در ساخت این برج شگفت انگیز، همت گماشته اند.

ساخت برج دبی

برج دبی همچون مخروطی بزرگ و پلکانی می باشد که این پلکانی بودن دلیل بسیار مهمی در موفقیت پروژه بوده است. این آسمان خراش زیبا با ارتفاع 830 متر، حدود 160 طبقه را در خود جای داده که هر طبقه معماری و جذابیت های خاص خودش را دارا می باشد. نمای برج کاملا از شیشه ساخته شده و همین امر دلیلی برای درخشش این سازه از فاصله های دور است. در حدود 174 هزار مترمربع شیشه برای این سازه استفاده شده که 26 هزار مترمربع از آن ها رفلکس هستند. نمای شیشه ای این برج به دلیل مدیریتِ درست، همیشه تمیز و درخشان بوده به گونه ای که گردشگران تور دبی تا دقایقی محو تماشای آن می شوند. شیشه های رفلکس مزایای زیادی دارند که مهم ترینِ آن ها کاهش چشمگیر گرمای تابش خورشید و عدم دید ناظر بیرونی می باشد. این کاهش گرمای ورودی به داخل ساختمان باعث شده که دمای داخلی برج حدود 6 درجه کمتر از محیط بیرونی (بدون در نظر گرفتن وسایل سرمایشی) باشد. برای جایگذاری شیشه های ساختمان 300 متخصص چینی گرد هم آمدند و از ترکیب آلومینیوم با فولاد ضدزنگ آن ها را به بهترین نحو ممکن در کنار هم قرار دادند. برای آزمایش کردن مقاوت این شیشه ها، از چند موتور قوی هواپیما برای ایجاد بادهای شدید بهره بردند که نتایج مثبتی کسب کردند. مساحت کلی شیشه ها و نمای برج به طور تقریبی به اندازه 17 زمین فوتبال می باشد.

برج دبی

برج دبی

برج دبی

مهندسانی که طراحی برج را بر عهده داشتند، تلاش های فراوانی در جهت چند بعدی نشان دادن این سازه انجام داده اند. نمای بیرونی برج دبی صفحه نمایشی بسیار بزرگ است که همچون تلویزیونی غول آسا تصاویر را به نمایش در می آورد، تنها کافیست طرح مورد نظر را روی بدنه آن پخش نمایند. این قابلیت برج خلیفه، موقعیتی را ایجاد کرده که موسسه ها و شرکت های زیادی با پرداخت مبلغ قابل توجهی، تبلیغاتشان را بر روی بدنه این برج مشهور به نمایش در آورند.

یک نکته بسیار جالب که در معماری برج خلیفه وجود دارد، انعطاف پذیری در برخی قسمت ها می باشد؛ هم اکنون مشاهده می کنیم که بخش بالایی برج می تواند بدون ایجاد کوچکترین مشکل از هر سو 1.5 متر جابجا شود. این عمل را به منظور استقامت بیشتر سازه انجام داده اند. 11 طبقه از برج خلیفه متعلق به یکی از معروف ترین و بهترین اقامتگاه های دبی “هتل آرمانی” می باشد که 252 اتاق را در خود جای داده است. این هتل مدرن و باشکوه که دارای ورودی اختصاصی می باشد، توسط جورجو آرمانی (طراح معروف ایتالیایی) طراحی شده و ویژگی های منحصر به فردی دارد. سبک و سایق این هتل تماما ایتالیایی است.

هتل آرمانی

در این هتل 7 رستوران وجود دارد که انواع غذاهای بین المللی را با طعمی دلچسب و بی نظیر در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. انواع اتاق هایی که در هتل آرمانی وجود دارد و گردشگران تور دبی می توانند در آن ها اقامتی لوکس و دلنشین را تجربه کنند عبارت اند از: اتاق دبل دولوکس، اتاق دبل کلاسیک، آپارتمان با یک اتاق خواب، آپارتمان با دو اتاق خواب، سوییت اکسکیوتیو آرمانی، سوئیت سیگنیچر آرمانی، سوییت امباسدر آرمانی، سوییت امباسدر آرمانی با تراس، سوئیت آرمانی دبی، سوییت فونتین و سوییت پریمایر. اقامت در هتل آرمانی بسیار گران می باشد.

هتل آرمانی

اتاق های هتل آرمانی

در ساخت این آسمان خراشِ حیرت انگیز، شرکت های زیادی همکاری داشته اند که تعدادی از مهم ترینِ آن ها عبارت اند از:

– شرکت مشاور بین المللی چند شاخه ای GHD

– شرکت مهندسان مشاور هایدر Hyder Consulting

– شرکت مشاوران بین المللی NORR

– شرکت هلدینگ املاک و مستغلات امارات، اعمار Emaar Properties

– شرکت مهماری اسکیدمور، اوینگز و مریل SkidmireT owings & Merrill LLP

فضای داخلی برج دبی

ساختمانی با این اندازه زیبایی و شهرت قطعا دکوراسیون داخلی چشم نوازی هم دارد. در کف تمامی طبقات برج، سنگ های گران قیمت و صیقلی به کار رفته و برخی از قسمت ها هم مزین به فرش های دستبافت باارزش می باشد. هنگامی که در طبقات گوناگون برج در حال گشت و گذار هستید، آثار هنری بسیار زیبایی را مشاهده می کنید که جلوه خاصی به فضا بخشیده اند؛ برخی از این آثار به صورت سفارشی برای این برج خلق شده اند که نظیر آن ها را در هیچ کجای دنیا نمی بینید. مسئولین برج دبی اعتقاد دارند که وجود این اثار هنری که از مناطق مختلف خاورمیانه در این مکان گردآوری شده، سبب ایجاد پیوند فرهنگ های گوناگون می شود و حسِ یک همکاری بین المللی را القا می کند.

فضای داخلی برج دبی

طبقات مختلف برج دبی

از آن جایی که این آسمان خراشِ عظیم، قسمت های مختلفی را در دل خود جای داده و بازدید از تمامی بخش ها 3 روز زمان لازم دارد، طبقات گوناگون برج را نام می بریم تا بتوانید به راحتی و بدون فوت وقت به بخش مورد نظرتان بروید و از آن دیدن کنید. هنگام ورود به برج، ابتدا وارد محوطه ای 3 طبقه می شوید که آن را پُدیوم (لژ سلطنتی) می نامند و از آن جا می توانید به سایر بخش ها بروید.

– طبقات B1 الی B2 پارکینگ و تاسیسات

– طبقات همکف، میانی، 1 الی 8 هتل آرمانی

– طبقات 9 الی 16 واحدهای مسکونی آرمانی

– طبقات 17 و 18 تاسیسات

– طبقات 19 الی 37 واحدهای مسکونی آرمانی

– طبقات 19 الی 108 اقامتگاه های شخصی و عمومی

– طبقات 40 الی 42 تاسیسات

– طبقه 43 لابی آسمان

– طبقات 44 الی 72 واحدهای مسکونی

– طبقات 73، 74 و 75 تاسیسات

– طبقه 76 لابی آسمان

– طبقات 77 الی 108 واحدهای مسکونی

– طبقات 109 و 110 تاسیسات

-طبقات 111 الی 121 سوئیت های مشارکتی

– طبقات 112 تا 154 واحدهای تجاری

در این طبقات تعداد زیادی واحدهای تجاری و اداری قرار دارد که در اختیار ثروتمندان عرب می باشد و آن ها در حال فعالیت و کسب و کار در این طبقات هستند. ورود به برخی از این طبقات بدون هماهنگی امکان پذیر نیست.

– طبقه 122 رستوران اتمسفر

– طبقه 123 لابی آسمان

– طبقه 124 سکوی بازدید

سکوی بازدید برج خلیفه مکانی است که در آن می توانید کل شهر دبی را از ارتفاع به تماشا بنشینید و لذت ببرید. بزرگترین و مشهورترین سکوی بازدید خاورمیانه در این برج واقع شده است. طبقه 124 بهترین مکانی است که برای تماشای طلوع و غروب خورشید می توانید انتخاب کنید. در قسمت هایی از این سکو دوربین هایی قرار داده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با زوم کردن مناطق مورد نظرشان، از آن ها دیدن نمایند.

آسمان برج خلیفه

 برج دبی 3 سکوی تماشا دارد که دو سکو در طبقات 124 و 125 (ارتفاع 452 متری) واقع شده است. در برج دبی طبقات 124 به بعد را “ات د تاپ” می نامند. در طبقه 124 یک بخش تجاری وجود دارد که مغازه های زیادی در آن به فروش اجناسشان می پردازند.

-طبقات 125 و 148 آسمان برج خلیفه

روف تاپ برج دبی، مکانی رویایی برای صرف یک وعده غذایی دلچسب است که برای هر کسی 3 ساعت زمان در نظر گرفته می شود. این بخش دارای چشم اندازی تماشایی است که دیدن آن هر کسی را به وجد می آورد. همچنین در طبقه 124 یک کافی شاپ با نام “د کافه” وجود دارد که می توانید در آن انواع نوشیدنی های بین المللی سرد و گرم را میل نمایید و خستگی به در کنید. قیمت ها در این بخش به شرح زیر هستند:

  • ناهار و نوشیدنی محلی 295 درهم
  • ناهار و نوشیدنی 195 درهم
  • یک وعده غذا برای کودکان 110 درهم

طبقه 125 الی 148 را “آسمان برج” یا “برج خلیفه اسکای” می نامند. با ورود به طبقه 148 که یکی دیگر از سکوهای تماشای برج را در خود جای داده، می توانید بر روی مبلی راحت بنشینید و مناظر را از شیشه ها مناظره نمایید. این سکو از سکوهایی که در طبقات پایین قرار دارند، لوکس تر بوده و طبیعتا به دلیل ارتفاع بیشتری که دارد (555 متر) چشم انداز زیباتری دارد. اگر تمایل دارید اطلاعات جامعی در رابطه با مراحل ساخت این برج و جزئیاتش بدانید، به ال سی دیِ بزرگی که در قسمتی از این بخش قرار دارد مراجعه نمایید. همچنین یک ماکت بسیار زیبا از برج دبی در این طبقه وجود دارد که تصویری کلی از آن را به نمایش گذاشته است.

آسمان برج خلیفه

فضای داخلی برج دبی

– طبقات 125 الی 135، 139 الی 154 سوئیت های مشارکتی

– طبقات 156 الی 159 رادیو و ارتباطات

– طبقه 158 مسجد

– طبقات 136 الی 138، 155 و 160 به بالا تاسیسات

عکاسی در طبقات مختلف برج خلیفه را از یاد نبرید. نورپردازی های زیبا و چشم نوازی که در نمای برج صورت گرفته و محوطه سرسبز و شادی بخشِ آن، سبب شده مردم به هنگام جشن های مهم سالانه، در این مکان گرد هم جمع شوند و به پایکوبی بپردازند. یکی از باشکوه ترین جشن هایی که در این مکان انجام شد، مراسم مربوط به سال نوی میلادی در سال 2015 بود که توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود.

نورپردازی در برج دبی

امکانات برج دبی

  • آسانسورهای برج: برج دبی دارای 2909 پله مارپیچ می باشد که برای رسیدن به بالاترین نقطه آن ساخته شده است. امکان بالا رفتن از این تعداد پله برای انسان های عادی امکان پذیر نمی باشد، از همین رو بالابرهای مدرنی در این آسمان خراش تعبیه گشته که می توانید مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی 57 آسانسور شیشه ای با ظرفیت های 12 تا 14 نفر در این برج وجود دارد که هر کدام دارای ال سی دی هایی هستند و در طول مسیر، افراد را سرگرم می کنند. سرعت این آسانسورها قابل تغییر است و تا 10 متر بر ثانیه قابل افزایش می باشد که آن را در زُمره سریع ترین آسانسورهای دنیا قرار می دهد؛ به واسطه این آسانسور شما در طول یک دقیقه می توانید از طبقه همکف به طبقه 124 برسید. در هر آسانسور یک راهنما حضور دارد که پاسخگوی سوالات شما می باشد.
  • اتاق سرگرمی کودکان
  • سیستم تهویه هوا در طبقات
  • اتاق مادر و کودک
  • پارکینگ
  • امکاناتی برای افراد ناتوان
  • سالن برگزاری مراسم
  • سونا، جکوزی، استخر
  • باشگاه بدنسازی
  • دستگاه خرید بلیت
  • اینترنت پرسرعت
  • اتاق اشیای گمشده
  • تلسکوپ
  • سرویس بهداشتی
  • هتل
  • رستوران، کافی شاپ
  • راهنماهای مسلط به چند زبان
  • اتاق کودکان گمشده
  • چاپ عکس های گرفته شده
  • اتاق چمدان

رستوران های برج دبی

رستوران آرمانی

افزون بر هتل آرمانی و رستوران های آن، رستوران های دیگری در طبقات لابی، 8 الی 18، 38 و 39 قرار دارد که محیطی لوکس و بسیار مدرن دارند. این رستوران ها دارای فضای خصوصی با مساحت 390 متر می باشند که می توایند از آن ها بهره مند شوید؛ همچنین اتاق سرو دسر هم از قسمت های جذاب و دوست داشتنی این رستوران ها می باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رستوران ها نمای 360 درجه ای است که از شهر دبی به نمایش گذاشته شده و می توانید لحظاتی خوش و به یادماندنی را در آن ها به ثبت برسانید. هزینه صرف غذا در این رستوران ها بسیار بالا می باشد.

فضای داخلی برج دبی

رستوران آرمانی

رستوران اتمسفر

مرتفع ترین رستوران دنیا عنوانی است که به رستورانی در طبقه 122 این برج اطلاق می گردد. رستوران اتمسفر 442 متر از سطح زیمن فاصله دارد. علاوه بر مکان قرارگیری این رستوران، کیفیت غذاهایی که در اختیار میهمانانش قرار می دهد، دلیلی برای شهرت جهانی آن شده است. می توان ادعا کرد که بهترین آشپزان دنیا در این رستوران مشغول به کار هستند.

فضای داخلی برج دبی

باید توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به مواد خوراکی یا ادویه ای خاص، باید این موضوع را با خدمه رستوران در میان بگذارید تا آن ها را برای شما رعایت نمایند؛ در غیر این صورت مسئولیت هر گونه اتفاقی بر عهده خودِ شخص می باشد.

باشگاه برج خلیفه

محال است چنین برج مجهزی در دبی وجود داشته باشد و باشگاه ورزشی در آن نباشد. باشگاه ورزشی برج خلیفه انتخاب مناسبی برای اوقات فراغت است که بخش هایی نظیر استخر روباز، استخر سرپوشیده، حمام آفتاب، بالکن روباز، اسپا، سالن آرایشی و زیبایی و سالن ورزش مخصوص بانوان می باشد. این باشگاه در روزهای 1 شنبه از 6:30 صبح و 4 شنبه ها از 18:30 میزبان ورزش دوستان می باشد. هزینه باشگاه برای هر نفر 95 درهم امارات است.

باشگاه برج دبی

هنگام بازدید چه نکاتی را باید رعایت کنیم

  • ورود نوشیدنی و خوراکی به داخل برج ممنوع است.
  • ورود اشیایی نظیر: الکل، اسپری، نشانه های سحر و جادو، کفش چرخ دار، اسکیت، سلاح شیمیایی، اسپری فلفل، بطری شیشه ای، قوطی خالی اسپری، اسلحه، وسایل آتش بازی، مواد منفجره و انواع چاقو در این برج ممنوع می باشد.
  • از همراه داشتن وسایل اضافی خودداری نمایید.
  • بلیت خود را از قبل رزرو نمایید و 15 دقیقه پیش از زمان آن، در محل مورد نظر حضور داشته باشید.
  • ورود حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.
  • در صورت نامساعد بودن هوا، امکان ورود به بالکن های برج وجود ندارد و هزینه به شما عودت می گردد.
  • هر بازدیدکننده تنها 30 دقیقه می تواند در طبقه 148 حضور داشته باشد.
  • در صورت مفقود شدن لوازم شخصی، به اتاق اشیای گمشده مراجعه نمایید. در صورت پیدا نشدن لوازم، مسئولان برج هیچ مسئولیتی ندارند.
  • برای استفاده از اینترنت رایگان، رمز را از کارکنان دریافت نمایید.

برج دبی

آب نمای دبی

بزرگترین فواره دنیا، در دریاچه برج دبی به نمایش درآمده است. ساخت این فواره زیبا که توسط طراحان فواره های بلاژینو در شهر لاس وگاس طراحی گشته، در حدود 800 میلیون درهم هزینه داشت. آب نمای دبی  دارای 25 پروژکتور رنگ و 6600 پروژکتور نور می باشد که نمایش بسیار زیبایی از رقصندگی آب را به هنگام پخش موزیک نشان می دهند. طول این آبنمای موزیکال 274 متر بوده که آب را تا ارتفاع 150 متر به آسمان پرتاب می کنند. گردشگران تور دبی در ساعات 13 الی 13:30 و 18 الی 23 می توانند از تماشای این فواره دل انگیز لذت ببرند؛ حتی این امکان برای آن ها وجود دارد که با پرداخت هزینه 65 درهم، سوار قایق های تفریحی شوند و از نزدیک به تماشای فواره ها بپردازند.

آبنمای موزیکال دبی

آبنمای موزیکال دبی که در فضایی به وسعت 13 هکتار واقع شده، می تواند در هر لحظه حجم قابل توجهی از آب را (22 هزار گالن) افشانه کند. نازل های آبی که در این آبنما در نظر گرفته شده، تاثیر به سزایی در فشار آب دارند. لیست آهنگ هایی که در طول روز در این آبنما اجرا می گردد عبارت اند از:

– آسمان دبی

– Inshed An Aldar،Ask About Home

– Shik Shak Shok

– Bassbor Al Fourgakom

– عظیم هفت

– عشق من

– درام پرواز

– تریلر

– Enta Omri

– دعاگو

– لانا الله

– انسن اکثار

– سرود ملی امارات متحده عربی

– آیا کوه بالا نیست کافی  و…

– من همیشه دوستت خواهم داشت

– Baba Yetu

– تمام طول شب

– عشق من

– Con te partiro،Time to Say Goodbye

– امواج

– Dhoom Thana

برج دبی

حقایقی در رابطه با برج دبی

1. برج خلیفه تنها ساختمان جهان است که مقدار اکسیژن موجود در آن به طور مکرر آزمایش می شود.

2. برخی از آسانسورهای برج دارای سرعت 35 کیلومتر در ساعت هستند.

3. ساخت این برج در 6 سال و 22 میلیون ساعت کاری انجام شد.

4. این برج از فاصله 95 کیلومتری قابل مشاهده است.

5. 39 هزار تُن میلگرد و 100 هزار فیل بُتُن در ساخت برج استفاده شده است. وزن آلومینیوم به کار رفته در این سازه هم تقریبا برابر با 5 هواپیمای A380 می باشد.

6. سنگ های به کار رفته در ساخت برج 45 نوع مختلف هستند.

7. 380 مهندس و تکنسین در ساخت این برج همیاری کرده اند.

8. به منظور استحکام بیشتر، بتن را به صورت عمودی در ساختمان قرار داده اند.

9. محل ساخت برج، پیش از آن متعلق به ارتش بود.

10. تفریحی به نام بیس جامپ در ارتفاع 790 متری این برج انجام می شود که طیِ آن، افراد از این ارتفاع به پایین می پَرند.

11. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زیبایی برج به اندازه ای مهم بود که برخی از مهندسان پروژه فقط وظیفه نظارت بر زیبایی نمای آن را بر عهده داشتند و بابتِ آن حقوق دریافت می کردند.

12. تمیز کردن تمامی شیشه های برج حدود 3 ماه به طول می انجامد.

13. گیاهان کاشته شده در محوطه برج، کاملا با آب و هوای گرم سازگار هستند.

14. از بالای برج به تمامی قسمت های شهر مشرف هستید.

15. ارتفاع برج دبی 2 برابرِ ساختمان امپایر استیت و 3 برابرِ برج ایفل می باشد.

برج دبی

16. شنیده ها حاکی از آن است که به زودی در شهر جده برجی با 200 طبقه ساخته می شود که رکورد برج خلیفه را خواهد زد.

17. نخستین تصاویری که در نمای این برج ظاهر شد، در سال 2010 و با حضور شیخ محمد راشد صورت گرفت.

18. در جشن سال نو میلادی (2015) که در محوطه برج برگزار شد، بیش از 1.6 تُن مواد منفجره در کمتر از 10 دقیقه استفاده گشت.

19. پیش از ساخت این برج، برج العرب را مهم ترین آسمان خراش دبی می دانستند.

20. هزینه ساخت برج دبی در حدود 1.5 میلیارد دلار شد.

21. بلندترین سازه دنیا که بدون هیچ وسیله ای سرپا می باشد.

22. بیشترین طبقات قابل استفاده در میان تمامی برج های جهان

23. مجهز به بلندترین آسانسور باربری دنیا

24. اولین برجی که در آن طبقات مسکونی هم وجود داشت.

25. مرتفع ترین استخر شنای جهان در این برج قرار دارد.

26. بلندترین مسجد جهان

برج خلیفه

هزینه بازدید از برج دبی

هزینه بازدید از برج دبی در فصول مختلف سال متغیر است. همچنین هزینه ورود به طبقات مختلف هم با یکدیگر متفاوت می باشد. ما در ادامه مقاله، هزینه بازدید از دو بخش محبوب برج (در اسفند ماه 1396) را در زمان های شلوغ و خلوت شرح می دهیم تا شما گردشگران تور امارات با اطلاعات کامل به این مکان سفر نمایید:

ات دِ تاپ:

– بزرگسالان: 141 درهم امارات (ساعات خلوت) و 216 درهم امارات (ساعات شلوغ)

– کودکان: 106 درهم امارات (ساعات خلوت) و 176 درهم امارات (ساعات شلوغ)

– کودکان زیر 4 سال: رایگان

آسمان برج:

– بزرگسالان: 370 درهم امارات (ساعات خلوت) و 525 درهم امارات (ساعات شلوغ)

– بزرگسالان: 370 درهم امارات (ساعات خلوت) و 525 درهم امارات (ساعات شلوغ)

– کودکان زیر 4 سال: رایگان

توجه داشته باشید که آخرین ساعت ورود به این بخش ها 45 دقیقه پیش از بسته شدن درب ها می باشد.

بلیط برج خلیفه

جاذبه های اطراف برج دبی

– دبی مال 500 متر

– دبی فریم 5 کیلومتر

– مرکز خرید سیتی واک 1 کیلومتر

– جمیره پلازا 3.8 کیلومتر

– فرودگاه دبی 2 کیلومتر

– فرودگاه بین المللی شارجه 3 کیلومتر

– پارک بازی گاردن گلو 1 کیلومتر

– آکواریوم دبی 2.1 کیلومتر

– پل معلق 7 کیلومتر

– آبنمای دبی 750 متر

– مرکز خرید تویین تاورز 9 کیلومتر

دسترسی به برج دبی

دسترسی به برج خلیفه که مهم ترین جاذبه توریستی شهر دبی می باشد، کار دشواری نیست.

ایستگاه مترو دبی مال در فاصله 1.5 کیلومتر و ایستگاه اتوبوس دبی مال هم در فاصله 800 متری از این جاذبه دیدنی قرار دارد. تاکسی نیز راه دیگری است که برای رسیدن به این برج دوست داشتنی وجود دارد ولی در نظر داشته باشید که هزینه آن بالا می باشد.

آدرس برج خلیفه : امارات متحده عربی/ دبی/ بلوار شیخ زاید

تلفن: +97143661655

ساعات کاری: آسمان برج: 11 الی 22 / ات د تاپ: 8:30 الی

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text