پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

حذف نام ساری از کتاب درسی و موج‌سواری برای جلب نظرات مردم مرکز استان

حذف نام ساری و جایگزین کردن نام بابل به عنوان مرکز استان مازندران، دردسری جدی برای وزیر آموزش و پرورش و تکاپو جدی برای نمایندگان شهرساری و میاندورود و اعضای شورای شهر ایجاد کرد.

در مهم‌ترین واکنش‌های که در حال حاضر در سطح استان مازندران ایجاد شده است، نقیبی عضو شورای شهر ساری و رئیس کمیسیون عمران و فنی شورا اعلام کرد که اعضای شورای شهر ساری علیه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش طرح دعوی می‌کنند.

کوروش یوسفی دیگر عضو شواری شهر ساری و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهری ساری هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری ومیاندورود هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد و مسببان این امر باید بازداشت شوند.

محمد دامادی، دیگر نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار دیدار خویش با وزیر آموزش پرورش گفت: که در کتاب درسی، فرودگاه ساری را به نام بابلسر نوشتند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرروش بیان کرد: بابلسر یک زمینی دارد که قرار است تبدیل به فرودگاه شود، این در حالی است که در حال حاضر ساری فرودگاه دارد.

اینکه مسببان این امر و تخلفات باید جریمه شوند و باید به مردم ساری پاسخ بگویند اصلا جای شک نیست ولی مشکلات جدیتری هم در آموزش و پرورش استان مازندران وجود دارد که انتظار است اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس به این موضوعات هم بپردازند.

در حال حاضر سرانه مدارس پرداخت نمی‌شود و مدیران مدارس برای تامین هزینه‌ها به ناچار باید دست به سمت خانواده‌ها دراز کنند.

بسیاری از مدارس شهری ساری فاقد استاندارد و کیفیت لازم است، برای هوشمندسازی مدارس مدیران مدارس از خانواده‌ها پول می‌گیرند، بحث توزیع شیر در مدارس به کلی فراموش شده است، بوفه‌ها و آبخوری‌های مدارس مرکز استان به شدت دچار مشکل است.

عضو شورای شهری ساری و دیگر مسئولان استان به مردم توضیح بدهند که چند بار با مدیران آموزش و پرورش در ارتباط با مشکلات آنها صحبت به میان آوردند و مسائل را مطرح کردند.

امیدواریم که محمد دامادی همانطور که بخشی از صحبت‌های خویش با وزیر آموزش و پرورش را در ارتباط با تخلف ایجاد شده را رسانه‌ای کرده، در ارتباط با دیگر رسیدگی‌های انجام شده به مشکلات و وضعیت آموزشی مازندران هم مستنداتی تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد.

فرد متختلف در این بخش باید بر اساس قانون جریمه شود و اگر این اتفاق سهوی افتاد باید به صورت رسمی از مردم استان غذرخواهی شود، ولی دامن زدن به این موضوع چندان برای استان مازندران خوشایند نیست.

در هر حالت عده‌ای تلاش کردند که بین ساروی‌ها و بابلی‌ها اختلاف بیندازند، ولی به صورت عملیاتی و در سطح جامعه این اختلاف وجود ندارد.

عده‌ای به صورت خواسته و ناخواسته از این قضایا و اتفاقات از این دست سوء‌استفاده کرده و تلاش دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و دود آن به چشم همه مردم مازندران می‌رود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text