پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

توزیع 2 هزار کیسه زباله در چالوس، کلاردشت و کندوان

ابوالقاسم محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در چالوس درباره تمهیدات این نهاد برای روز طبیعت در حوزه شهرستان چالوس اظهار کرد: تمام نیروها از همان روزهای آغازین طرح ستاد خدمات سفر در آماده‌باش بودند و به‌طور شبانه‌روزی نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها در راستای حفظ و حراست از محیط‌زیست تلاش و همت کردند و همچنان در میدان حضوری فعالانه دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و حضور انبوه مردم، مسافران و گردشگران در دامان طبیعت، افزود: نیروهای حفاظتی و اداری نسبت به ورودی‌های جنگل و پارک‌های جنگلی اشراف و نظارت دقیق دارند و البته تمهیدات بسیار خوبی برای هرچه بیشتر پاکیزه‌تر ماندن طبیعت و جنگل اندیشیده شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چالوس تصریح کرد: بیش از 2 هزار کیسه زباله با آرم سازمان محیط‌زیست در مبادی ورودی به جنگل و طبیعت در چالوس، کلاردشت و نیز جاده کندوان بین تمامی مردم، مسافران و گردشگران نوروزی که قصد حضور در دامان طبیعت و جنگل را در روز سیزده بدر دارند، توزیع می‌شود که برای این امر از دفاتر هلال احمر نیز کمک گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول و موازین زیست‌محیطی در دامان طبیعت، بیان کرد: تاکنون بیش از هزار جلد بروشور ویژه محیط‌زیست که در آن بر لزوم پاکیزگی محیط‌زیست و طبیعت توصیه شده است نیز بین مسافران و گردشگران توزیع شده است و بنرهایی حاوی هشدارهای زیست‌محیطی در مناطق مختلف و حساس البرز مرکزی نصب شده است.

محمدپور افزود: در جلسه کارگروه پسماند و گردشگری که قبل از فرا رسیدن سال جدید برگزار شد مقرر شد تا اداره راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های وابسته آن در طول مسیرها تا شعاع صد متری محل استقرار خود را پاکسازی کنند که در این زمینه همکاری بسیار خوبی صورت گرفت و در محور کندوان شرایط بسیار مطلوب زیست‌محیطی ایجاد شد.

وی به نقش فرهنگ‌سازی در پاکیزه ماندن طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: با توجه تبلیغات گسترده‌ای که در سطح کشور درباره جایگاه و اهمیت محیط‌زیست در حیات‌بخشی به موجودات زنده و انسان‌ها شده است، شاهد شرایط زیست‌محیطی خیلی خوبی هستیم و این بسیار خوشحال‌کننده است و بنابراین می‌توان تاثیرات غیرقابل انکار فرهنگ‌سازی را در حوزه زیست‌محیطی به خوبی مشاهده کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چالوس در پایان گفت: امیدواریم در روز طبیعت مردم، مسافران و گردشگرانی که برای گذران این روز به امان جنگل‌ها و طبیعت می‌روند اصول و موازین زیست‌محیطی را همچون همیشه رعایت کنند و برای روشن کردن آتش به جای قطع سرشاخه‌های درختان، از ذغال آماده که در بازار موجود است استفاده کنند و در پایان روز نیز حتما نسبت به اطفای کامل آن اقدام و اطمینان حاصل کنند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text