سه‌شنبه 29 اسفند 1402

تمهیدات راه و شهرسازی مازندران برای سفر‌های نوروزی

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران و رئیس شورای حمل و نقل استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل برای استقبال از مسافرین نوروزی در بهار ۹۷ آمادگی دارند که استان مازندران با مساحت ۲۴۰۹۱.۳ کیلومتر مربع (۱.۴۶ مساحت کل کشور) و راه اصلی و فرعی (۲.۸۴ درصد از کل کشور) از پرترافیک‌ترین راه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: استان مازندران به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی آسیا میانه و وجود بنادر حاشیه جنوبی، شمال غرب، شمال شرقی کشور و مسیر تهران– مشهد و برخورداری از تمام شقوق حمل و نقل به ویژه پتانسیل‌های گردشگری و مواهب طبیعی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی با حجم ترافیکی زیادی روبرو است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافرین نوروزی بیان کرد: این طرح که در ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد که در بخش حمل و نقل به اجرا در می‌آید.

وی هدف از اجرای طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافرین نوروزی را ارائه خدمات و سرویس دهی مناسب به هموطنان به ویژه شهروندان مازندرانی و افزایش ضریب ایمنی جابجایی با بکارگیری از تمام توان بخش حمل و نقل استان دانست.

بهادری درباره اقدامات انجام گرفته در این حوزه بیان کرد: برای ارتقای سطح ایمنی، برقراری تردد ایمن و روان در سطح محور‌های استان پروژه‌های راهسازی مختلفی آماده بهره‌برداری است.

وی درخصوص اقدامات ایمن‌سازی محور‌های استان مازندران برای ایام نوروز اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلو‌های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محور‌ها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه‌گیری، شست و  شو و ترمیم علائم، جمع آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محور‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: باتوجه به ورود گردشگران و مسافران به استان و حجم بالای تردد و ترافیک در راه‌های مواصلاتی و دیگر بخش‌های حمل و نقل نیاز است تا اقدامات به هنگامی درخصوص ایمن‌سازی و آرام سازی ترافیک صورت گیرد که بر این اساس خانواده حمل و نقل استان با برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه افزایش و ارتقای ایمنی و راحتی و آسایش مسافران نوروزی در دستور کار دارند.

وی در خصوص پیش‌بینی تعداد مسافران نوروزی استان مازندران بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر داشتیم که پیش‌بینی می‌شود برای نوروز ۹۷ با افزایش ۱۰ درصدی مسافر روبرو باشیم.

بهادری ابراز امیدواری کرد: ان شاء ا… با تلاش همکاران ساعی و خدمتگزار در حوزه‌های مختلف حمل و نقل بتوانیم لحظات خوشی را برای هموطنان عزیز رقم بزنیم و با همدلی و تعامل بیشتر و رعایت کلیه مقررات و قوانین شاهد سالی بدون حوادث تلخ در کشور و استان عزیزمان باشیم.

وی افزود: امید است در سالی که در پیش رو داریم بتوانیم با عنایات خداوند شاهد بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی به مردم در امور حمل و نقلی باشیم و در شکوفایی و پیشبرد اهداف متعالی کشور در صنعت حمل و نقل سهم داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: در راستای ضرورت کار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات گسترده اطلاع رسانی و برنامه‌های فرهنگی توسط شورای حمل و نقل استان در دست انجام بوده که امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای اطلاع رسانی، آگاهی و فرهنگ سازی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text