جمعه 7 اردیبهشت 1403

تعطیلی ۲۲۰ کارخانه مازندران به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات

استاندار مازندران گفت: 220 کارخانه در این استان تعطیل شده‌اند زیرا تسهیلات را بازپرداخت نکردند و بیشترین عامل نیز دعواهای بین شرکای تجاری(کارفرمایان) است و در این میان، کارگران بیشتر متضرر می‌شوند.

 محمد اسلامی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان کارگران، بازنشستگان، کارآفرینان و نمایندگان دولت در مازندران اظهار کرد: ملاک اشتغال جدید در استان، اداره کل تامین اجتماعی است و فرمول ریاضی را برای اعلام کسب و کار نمی‌پذیرم.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 3 هزار نفر بیمه شده اجباری جدید به استان اضافه شده است، افزود: باید اشتغال‌های جدید را حفظ کنیم، از طرفی به جای اینکه روی واحدهای تولیدی ورشکسته وقت بگذاریم؛ برای واحدهایی که نیمه کاره هستند جلسه بگذاریم.

 

استاندار مازندران گفت: واقعیت مهم دیگر این است که عده‌ای تسهیلات دریافت کردند اما پول را برنمی‌گردانند به همین دلیل برای شنیدن مشکلات آنها جلساتی را برگزار کردیم که یکی از آنها امروز بوده است و یک جلسه چالشی داشتیم.

 

این مسؤول بیان کرد: از مجموع 2 هزار 600 واحد صنعتی که موافقت اصولی را در مازندران دریافت کرده اند یک‌هزار و 600 واحد احداث شدند و یک‌هزار واحد در حال ساخت هستند، همچنین 60 درصد از واحدهای راه‌اندازی شده فعال و 40 درصد راکد هستند.

 

اسلامی ادامه داد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تاکنون

 

300 کارخانه را بازدید کرده است تا اطلاعات دقیقی را درباره واحدهای صنعتی به استانداری گزارش کند، ضمن آنکه تیم دیگری را نیز برای راستی آزمایی مامور کردیم.

 

وی اظهار کرد: باید اهلیت کسانی که تسهیلات دریافت کردند و ظرفیت تولید و اشتغال دارند را پابرجا نگه داریم و کمک کنیم قشر کارفرما و کارگر در یک مسیر سالم و بستر مشخص فعالیت کنند.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه سهم صنعت از اقتصاد مازندران 12.5 درصد و معدل کشوری 22 درصد است، تصریح کرد: 220 کارخانه در استان تعطیل شده‌اند زیرا تسهیلات را بازپرداخت نکردند و بیشترین عامل نیز دعواهای بین شرکای تجاری(کارفرمایان) است و در این میان کارگران بیشتر متضرر می شوند.

 

این مسؤول با اشاره به وجود اراضی مستعد کشاورزی در مازندران و نیازی که کشور به واردات یک میلیون تن برنج دارد، افزود: باید با الگوی کشت ارقام جدید و مناسب، بازدهی اراضی را از 4 به 8 تن برسانیم، تحقق این تلاش در اقتصاد و خودکفایی کشور تاثیر دارد.

 

اسلامی با یادآوری اینکه هزینه مالی تولید در کشور 25 درصد است، ادامه داد: کشورهای پیشرفته از طریق بازار سرمایه بورس و فرابورس به اقتصاد موفق دست یافتند نه از طریق پول.

 

وی در پایان گفت: باید خود را به موج چهارم تکنولوژی دنیا برای دستیابی به اقتصاد پویا برسانیم، اکنون هم می‌خواهیم با تکنولوژی موج دوم کار کنیم و هم از این طریق صادرات خوبی داشته باشیم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text