جمعه 31 فروردین 1403

بیماری قلبی علت 80درصد مرگ و میر مازندرانی ها است

قاسم جان بابایی امروز در مجمع استانی سلامت در محل سالن شماره یک استانداری مازندران با بیان اینکه این استان از لحاظ فراهم آوردن زیرساخت های حوزه بهداشت روستایی و شهری در کشور پیشرو بود، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار مترمربع به فضای بهداشت روستایی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران دارای بیشترین وسعت بهداشتی است، تصریح کرد: تعداد کمی خانه بهداشت استیجاری وجود دارد که تلاش می‌شود تا پایان دوره به صفر برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران با بیان اینکه فضای درمانی استان بیش از ۱۳۰ هزار متر مربع افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال جاری بیش از ۲۵۰هزار نفر به اورژانس مازندران مراجعه کردند.
جان بابایی با اشاره به اینکه ۱۴اورژانس بیمارستانی به تازگی ساخته یا توسعه یافته است، گفت: نقش خیران و مشارکت مردمی در ساخت مراکز بهداشتی بسیار مؤثر بود.
وی با بیان اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد علت مرگ و میر در مازندران به دلیل بیماری قلبی است، افزود: بیش از ۵۰ درصد بیماری های سرطان و سکته مغزی قابل پیشگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران بیان کرد: در حال حاضر ایران جزء کشورهایی است که بیشترین مرگ و میر افراد در سنین 15تا ۴۵ سال شکل می‌گیرد و برای کاهش این موضوع به افزایش مشارکت مردمی به ویژه خودمراقبتی در مردم نیاز دارد.
جان بابایی با اشاره به اینکه کم تحرکی، چاقی، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی و الکل از نگرانی های بخش سلامت استان است، افزود: میزان شیوع مصرف الکل بالا نیست اما نیاز به پیشگیری از مصرف آن وجود دارد.
وی راه اندازی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را به عنوان راهکاری برای کاهش مشکلات حوزه سلامت استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تفاهم نامه های بسیاری با دستگاه ها و نهادهای مختلف امضا شده که باید عملیاتی شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text