جمعه 31 فروردین 1403

بیش از 4 هکتار از جنگل های بهشهر در آتش سوخت

علی باقری روز جمعه  با اعلام اینکه از عصر روز گذشته آتش سوزی های محدود در نقاط جنگلی این منطقه گزارش شده افزود: با حضور به موقع مأموران منابع طبیعی ، اتش نشانی ، نیروهای مردمی و محیط زیست، این آتش مهار شد.
افزود: این آتش سوزی در نقاط مختلف مناطق کوهستانی و جنگلی شهرستان بهشهر اتفاق افتاد و 3.5 هکتار از جنگل های روستای شیلر، 3 هزار متر مربع از جنگل های روستای پجیم و 4 هزارمترمربع از جنگل های روستای پرکلا همگی در بخش یانه سر، در آتش سوخت.
وی گفت: علت اصلی این آتش سوزی برافروختن آتش توسط گردشگران و مسافران در منطقه است که به طور کامل مهار نشده و شدت باد موجود در منطقه این آتش نیمه افروخته را برافروخته و موجب بروز آتش و سوختن کنده های جنگلی شد.
همچنین در هفته جاری بخشی از جنگل های اطراف روستای کهنه ده بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر حوالی ظهر سه‌شنبه 7 فروردین ماه 97 دچار آتش سوزی شده که تاکنون ادامه دارد.
آمارهای رسمی نشان می دهد که این آتش تاکنون به بیش از 40 هکتار از جنگل های این منطقه خسارت وارد کرده است.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
از حدود هشت هزار گونه گیاهی ایران، حدود هزار و 800 گونه در جنگل های شمال وجود دارد.
از گیاهان موجود در جنگل های شمال 500 گونه، انحصاری این منطقه است که گونه های درختی شمشاد، اَنجیلی، سفید پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text