سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بیش از 35 هزار متر مربع از اراضی ملی در غرب مازندران آزاد شد

سرهنگ ‘یوسف علی ادیب’ روز سه شنبه با اشاره به اینکه عملیات مذکور در در روستای مازُوچال تنکابن که در حوزه منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد انجام شد افزود: یکی از این دو قطعه زمین، 35 هزار متر مربع و دیگری 400 متر مربع مساحت داشت.
وی اظهار داشت: خلع ید زمین های ملی مذکور در چارچوب اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و تخریب ساختمان نیز پس از طی روند قانونی و در اجرای حکم قضایی انجام شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر بیان کرد: ساختمانی که تخریب شد در سه طبقه با مجموع مساحت 330 متر مربع بود.
وی از مردم خواست هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش شماره 1504 در هر ساعت از شبانه روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
مازُوچال منطقه ای جنگلی ـ مرتعی است که به دلیل رویش درخت بُلَندمازُو که نوعی بلوط است و در زبان محلی به آن مازُو می گویند به این نام مشهور شده است.
مازوچال جزو شهرستان تنکابن و بخش نَشتا و دهستان کُترا است اما جزو حوزه منابع طبیعی تنکابن محسوب نمی شود بلکه در حوزه منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد.
حوزه منابع طبیعی کلاردشت دارای 26 هزار هکتار جنگل و 24 هزار هکتار مرتع است و به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن آب و هوای مناسب، به شدت در خطر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز است

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text