چهارشنبه 29 فروردین 1403

بیش از 177هزار نفر در روستاهای گردشگری مازندران اقامت کردند

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران از بیست و هفتم اسفند 1393تا اول فروردین ماه جاری بیش از 760 هزار مسافر و گردشگر در هتل، متل و مجتمع های تفریحی و گردشگری استان اقامت کردند.

برای نخستین بار در کشور کمیته امور روستایی و دهیاری مازندران با هدف ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در روستاهای استان شکل گرفته است.

استان مازندران دو هزار 946 روستا دارد که از این تعداد یک هزار و 900 روستا دارای دهیاری هستند که هر یک از این روستاها ظرفیت پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی را در واحدهای روستایی دارند.

روستاهای آب اسک، هندوکلا ، آب گرم لاریجان و امامزاده عبدالله در شهرستان آمل، یوش و لاویج در نور، آسیابسر در بهشهر، برسه، جواهرده و گرسماسر در رامسر، فرح آباد در ساری ، کجور و کندلوس در چالوس ، لاجیم و ورسک در سوادکوه ، گل محله و کردکلا در جویبار از روستاهای هدف گردشگری مازندران هستند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی 57 بازارچه عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی و مواد غذایی در بخش های مختلف روستایی شکل می گیرد.

جان الله عبدی با بیان اینکه تمام یک هزار و 900 روستای دارای دهیار مازندران عملیات پاکسازی و زیبا سازی روستاها را انجام دادند، ادامه داد: طرح های عمرانی به ویژه حفاری های روستایی نیز متوقف شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: از بیست و هفتم اسفند سال 1393 تا یکم فروردین امسال بیش از 760 هزار مسافر و گردشگر در استان اقامت کردند.

مهران حسنی با بیان اینکه حدود بیش از 177هزار نفر مسافر و گردشگر علاوه بر بازدید از روستاهای هدف گردشگری، اقامت کردند، بیان داشت: با هماهنگی دهیاران واحد های روستایی آماده پذیرش مسافران هستند.

به گزارش ایرنا و بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران نم نم باران در تمامی شهرهای استان تا فردا ادامه دارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text