سه‌شنبه 28 فروردین 1403

به فرصت‌های گردشگری هراز توجه نشده است

فرماندار ویژه آمل گفت: تا به حال به فرصت‌های گردشگری رودخانه هراز توجه نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، احمد منفرد در جشنواره رفتینگ آمل اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای با استفاده از قایق در رودخانه خروشان هراز تا به حال از سوی هیچ سازمانی برگزار نشده است. به نظر می‌رسد تا به امروز هیچ سازمان و نهادی به مسیر 100 کیلومتری این رودخانه توجهی نکرده است.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه باید از حضور سرمایه‌گذار در این زمینه استقبال کرد، گفت: تا به امروز از تهدیدها و در خطر بودن رودخانه هراز صحبت شده اما هیچ گروهی به فرصت‌های آن اشاره نکرده است.

منفرد با اشاره به اینکه پرورش ماهی در رودخانه هراز به عنوان یک فرصت محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسئولان باید با اجرای برنامه‌ریزی دقیق از پارک جنگلی آمل که در این مسیر قرار دارند نهایت بهره را ببرند. این مکان با وجود فضای زیبای جنگلی و کوهستانی، می‌تواند موجب جذب توریست شود و ایجاد تله‌کابین یکی دیگر از راهکارهای استفاده از این فرصت است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اجرای جشنواره رفتینگ، آن را به عنوان یکی از فعالیت‌های مناسب مطرح کرد و گفت: این جشنواره نخستین جشنواره‌ فرهنگی و تفریحی است که با مشارکت سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار می‌شود. با توجه به شهادت 13 مدافع حرم مازندرانی، پیشنهاد می‌شود تا این برگزاری جشنواره به تعویق افتاده و از اسپانسرهای بیشتری برای ورود بخش خصوصی به آن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: از آب اسک تا پلور برای ورزشکاران حرفه‌ای قایقران، منطقه پنجاب، امیری و وانا به عنوان مناطق دیدنی برای برگزاری این جشنواره از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که برای تشویق سرمایه‌گذاران و جذب توریست به آسانی می‌توانیم از آن مکانها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، کیانوش محرابی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن رفتینگ مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: جشنواره رفتینگ برای نخستین بار در استان مازندران در رودخانه هراز به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: این جشنواره با اهداف توسعه اکوتوریسم رودخانه‌ای ایران، آشنایی با امداد و نجات در رودخانه، حفاظت از رودخانه، آشنایی جامعه محلی با گردشگری رودخانه و اشتغالزایی در آن، آشنایی خانواده‌ها و کودکان با رفتینگ و معرفی کارآفرینی برای زنان در گردشگری رودخانه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن رفتینگ مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌های این جشنواره در قالب برگزاری کارگاه‌ها و رقابت‌های مختلف، رفتینگ تفریحی، پاکسازی رودخانه انجام می‌شود. در این برنامه کارگاه‌های مختلفی اجرا می‌شود که به صورت کارگاه امداد و نجات در رودخانه از سوی سازمان‌های آتش‌نشان‌ها، نیروهای هلال‌احمر، راهنمایان و مردم محلی، کارگاه آشنایی با رفتینگ، کارگاه کارآفرینی در گردشگری رودخانه و کارگاه حفاظت از رودخانه است.

وی افزود: در اجرای رقابت‌ها سه مسابقه انجام می‌شود که این مسابقات رفتینگ برای کودکان، خانواده‌های امداد و نجات است. جشنواره رفتینگ تفریحی نیز در سه بخش محلی، عموم و کودکان اجرایی می‌شود.

محرابی خاطرنشان کرد: پاکسازی رودخانه هراز نیز با همکاری داوطلبان انجمن رفتینگ، راهنمایان رودخانه و انجمن‌های محیط زیستی استان مازندران صورت می‌گیرد. با توجه به اتفاق روزهای گذشته در این استان و واقعه ناگوار شهادت مدافعان حرم، زمان برگزاری این جشنواره دوباره اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

گردشگری هراز

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text