جمعه 10 فروردین 1403

بزرگترین فرودگاه لندن (Heathrow Airport )

بزرگترین فرودگاه لندن (Heathrow Airport )

فرودگاه لندن که در لفظ عموم اغلب آن را تنها با نام هیترو می شناسند و هیچ پیشوند یا پسوندی نیز به آن اضافه نمی کنند ، یکی از مهم ترین فرود گاه های جهان از نظر تردد مسافر است.

این فرودگاه همچنین شلوغ ترین فرودگاه انگلستان محسوب می شود.فرودگاه هیتروی لندن از نظر تردد مسافردر رده سوم جهان پس از فرود گاه های مشهور آتلانتا وشیکاگو قرار دارد.

هیترو از نظرحمل کالا وتردد هواپیما نیز پس از فرود گاه های شارل دو گل پاریس و بین المللی فرانکفورت ، سومین رتبه را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه بزرگ 24 کیلو متر با مرکز لندن فاصله دارد.هیترو دارای دو باند اصلی است که به موازات هم ساخته شده اند. جهار ترمینال عمده پروازی نیز به خدمات هوایی اختصاص یافته اند.ترمینال پنجم فرودگاه هیترو در حال احداث است.

عملیات اولیه احداث فرودگاه هیترو در سال 1930 میلادی در محل یک فرودگاه کوچک که پیش از آن در اختیار شرکت خصوصی بود آغاز شد.در ابتدا از این فرودگاه برای آزمایش پرواز استفاده می شد وبهره برداری تجاری از آن صورت نمی گرفت. در آن زمان فرودگاه کریدون اصلی ترین فرودگاه لندن محسوب می شد.در سال 1944 اداره فرودگاه هیتروبه عهده وزارت هواپیمایی قرار گرفت.

لرد بالفور که در آن زمان معاونت وزارت هواپیمایی را عهده دار بود در بخشی از زندگی نامه اش تحت عنوان بال ها بر فراز وست مینستر به این نکته اعتراف کرده است که تلاش هایی را به منظور جلب نظر دولت جهت استفاده نظامی از فرودگاه هیتروبرای بمباران ژاپن انجام داده است.به رغم تلاش های بالفور ، نیروی هوایی بریتانیا هیچ گاه از فرودگاه هیترو به عنوان پایگاه نظامی استفاده نکرد و در سال 1946 اداره فرودگاه به وزارت هواپیمایی منتقل شد.در همین سال ، اولین پرواز غیر نظامی از فرودگاه لندن به مقصد بوینس آیرس ، پایتخت آرژانتین انجام گرفت.

فرودگاه لندن 1

فرودگاه لندن 2

فرودگاه لندن 3

فرودگاه لندن 4

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text