چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

برگزاری جشنواره «گل ارکیده» در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک و برای نخستین‌بار در سطح کشور، جشنواره «گل ارکیده» در شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

بنی‌شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه جشنواره «گل ارکیده» به صورت کشوری برگزار می‌شود، افزود: خاستگاه و زیستگاه اصلی گل ارکیده در شهرستان‌های نوشهر و چالوس است و این پدیده به دلیل شرایط خاص آب و هوایی این منطقه روی داده است و گونه‌های مختلف این گل ارکیده با کیفیتی بسیار عالی رشد و نمو می‌کند.

وی تصریح کرد: دبیرخانه نخستین جشنواره «گل ارکیده» در محل شورای شهر نوشهر تشکیل شد و دعوت‌نامه‌ها نیز در این‌باره زده می‌شود تا یک گام دیگر فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی برای نوشهر برداشته شود.

شهردار نوشهر بیان کرد: اگر چه ممکن است این جشنواره در گام نخست با اشکالاتی روبه‌رو باشد ولی مطمئنا پس از آن، رفع مشکل می‌شود و بنا داریم در سال آینده جشنواره «گل ارکیده» را به ثبت ملی برسانیم.

وی از برگزاری جشنواره نوروزی «سیترا» نیز خبر داد و گفت: این جشنواره از نهم تا دوازدهم فروردین در محل ساحل تفیرحی و توریستی سیترا برگزار می‌شود.

بنی‌شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه در جشنواره نوروزی سیترا اقوام مختلفی از سراسر کشور حضور دارند، اظهار کرد: در این جشنواره، تمامی اقوام روستایی سراسر مازندران و کشور می‌توانند شرکت کنند و در غرفه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، محصولات فرهنگی، سنتی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و… خود را در قالب یک نمایشگاه کوچک عرضه و به فروش برسانند که با این کار در حقیقت به یکی دیگر از اهداف جشنواره یعنی اجرای اقتصاد مقاومتی توجه شده است.

وی تصریح کرد: هدف شهرداری نوشهر حمایت از جامعه هدف و لایه‌‌های مختلف اجتماعی در رده‌های گوناگون جامعه است و هر کسی می‌تواند براساس ضوابط شرکت کند و توانمندی‌ها یا آثار منطقه خود را به نمایش گذاشته و عرضه کند.

شهردار نوشهر در پایان گفت: در شهرداری نوشهر به دنبال اقتصاد خود نیستیم بلکه می‌خواهیم برای تولیدکنندگان، آورده اقتصادی داشته باشد و انگیزه‌ای برای افزایش سطح تولیدات داخل شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text