پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بازار قدیمی آمل مرمت و بازسازی می‌شود

مدیرعامل نوسازی و بهسازی شهرداری آمل از مرمت و بازسازی بازار قدیمی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طاهرنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته سنگ‌فرش تیمچه اول بازار آمل به مساحت 550 متر مربع از سوی این سازمان در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در این راستا سنگفرش کوچه مخابرات با مساحت 800 متر مربع با پوشش سنگ‌های گرانیتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: اکنون سنگ‌فرش راسته گروسی با مساحت 500 متر مربع  و میدان تکیه مشایی و راسته منتهی به آن با مساحت 950 متر مربع  نیز در دست اجرا است.
طاهرنژاد با بیان اینکه در اجرای طرح مسقف کوچه‌های شرقی و غربی شهرداری آمل از معماری بومی مازندران استفاده شده است، افزود: تکمیل مرمت کوچه مخابرات آمل نیز بر این اساس شکل خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری آمل با اشاره به اجرای طرح ساماندهی تابلوهای شهری با همکاری سازمان آرامستان بیان کرد: اجرای این طرح در کوچه‌ها نیز بر اساس فرم ایرانی و اسلیمی اجرایی می‌شود.
وی در زمینه حوزه تملک از سوی این سازمان از تملک حدود 8 هزار  و 218 مترمربع ملک اعیانی و 25 هزار و 585 متر مربع عرصه در پروژه بلوار ولایت شمالی خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح تفصیلی این سازمان جهت تملک اراضی در حال فعالیت است تا مانند تجربه‌های موفق قبلی بستر سرمایه‌گذاری در شهر را فراهم کند.
طاهرنژاد با بیان اینکه امسال المان میدان میرحیدر آملی به مساحت 100 متر مربع و در فرم شش وجهی اجرا می‌شود، افزود: نوع سازه آن به صورت اسکلت فلزی با پوشش آجر و سنگ خواهد بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی آمل با اعلام اینکه طرح المان مناره آمل در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، اذعان داشت: این مناره که در معماری آن از طرح مناره مسجد تاریخی امام حسن عسگری(ع) آمل اقتباس شده است، در مرحله نهایی ساخت قرار دارد.
وی تداوم کاوش شهر قدیم آمل ، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی آمل را از دیگر موضوعات پیش روی این  سازمان عنوان و مطرح کرد: به منظور حفظ هویت شهر برنامه‌های دیگری در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار در سطح ملی قابل اجرا خواهد بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text