جمعه 10 فروردین 1403

بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق در شرق سواحل دریای خزر

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده، برای مناطقی از شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود، در همین مدت در باقی نقاط کشور شاهد جوی آرام خواهیم بود.

همچنین وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل، موجب پدیده گردوخاك خواهد شد. در روز شنبه به دلیل وزش باد نسبتا شدید پدیده گردوخاك برای استان های ایلام و خوزستان دور از انتظار نمی باشد. لازم به ذکر است طی امروز، خلیج فارس و در روز یکشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شوند .

بیشینه و کمینه هوای تهران به ترتیب 39 و 28 است.

محمد ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: در روز گذشته 12 مرکز استان دمای بالای 40 درجه داشته اند. استان اهواز با دمای 48 درجه گرمترین استان در کشوربوده است.

وی افزود: تا اواسط هفته به میزان جزی از دمای هوا کاسته خواهد شد و دمای امروز تهران 39 درجه خواهد بود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه به 36 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

ضرابی اظهار داشت: در شرق سواحل دریای خزر و بخشهای شرقی مازندران و استانهای گلستان، خراسان شمال، بخشهای از سمنان شرایط مساعدی برای رشد ابر و رگبار و رعد و برق فراهم خواهد بود.

وی عنوان کرد: وزش باد پدیده غالب در اکثر نقاط نیمه شرقی کشور خواهد بود و در غرب و جنوب غرب کشور شرایط انتقال گرد و خاک در بعد از ظهر از کشورعراق بر روی دو استان ایلام و خوزستان وجود خواهد داشت و این امر باعث کاهش کیفیت هوا دربرخی ازنقاط این دو استان خواهد شد؛ در سایر نقاط کشور جو آرام پیش بینی می شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text