پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بارش شدید برف و باران در محورهای هراز و فیروزکوه

محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه در سومین روز از سال 1395 با بارش شدید برف و باران و نیز لغزندگی سطح جاده‌ها همراه است.

به گزارش فارس از شرق استان تهران، از شب گذشته سامانه بارش‌‌زا وارد کشور شده و در اقصی نقاط مختلف کشور شاهد بارش برف و باران هستیم.

محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران که شاهد تردد مسافران نوروزی به سمت استان‌های شمالی است، نیز اکنون با بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها همراه هستند.

اکنون در محور هراز ‌به خصوص گردنه امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند ترافیک سنگین همراه با بارش شدید برف و در محور فیروزکوه ترافیک روان همراه با بارش باران وجود دارد.

با توجه به بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه لازم است که مسافران حتماً لوازم ایمنی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی منطقه آبعلی، اکنون برودت دمای هوا در این منطقه صفر درجه سانتی‌گراد است و برای 24 ساعت آینده، هوایی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران یا برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین قرار است که امروز سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از محور هراز در سومین روز از سال جدید و تعطیلات نوروزی بازدید کند.

جاده هراز به همراه جاده کرج ـ چالوس، مهم‌ترین محورهای ارتباطی تهران ـ مازندران هستند؛ این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و برآورد می‌شود که فقط در ایام نوروز، این جاده میزبان 5 میلیون مسافر باشد.

جاده هراز دارای 15 تونل است که طولانی‌ترین آن‌ها بیش از یک هزار و 500 متر طول دارد و مجموع طول این تونل‌ها به 5 هزار و 700 متر می‌رسد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text