پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

باد با سرعت 115 کیلومتر بر ساعت رامسر را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: بارندگی همراه با باد شدید با سرعت 54 تا 115 کیلومتر برخی شهرهای استان مازندران را درنوردید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، نوربخش داداشی با اشاره به تغییر وضعیت هوای استان مازندران از شامگاه پنج‌شنبه اظهار کرد: از پنجشنبه شب با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان به تدریج از سمت غرب استان شاهد وزش باد شدید، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بودیم.

وی با اشاره به اینکه هوای مازندران دچار تغییرات شده و بارندگی از غرب استان در رامسر و نوشهر و بارش برف در سیاه بیشه آغاز شده و به دیگر شهرهای استان نیز رسیده است، یادآور شد: همانطور که در اطلاعیه شماره 18 و اخطاریه شماره 11 این اداره کل اشاره کرده بودیم بارندگی‌ها از روز قبل آغاز شده و به همراه باد شدید و بارش باران و برف در ارتفاعات هم اکنون ادامه دارد.

داداشی با بیان اینکه سرعت باد در رامسر 115 کیلومتر در ساعت بود، افزود: سرعت باد در ساری به بیش از 68 کیلومتر در ساعت رسید، سرعت باد در شهر نوشهر 94، آمل 94، بابلسر54، دشت ناز 76، امیرآباد 54 و گلوگاه 72 کیلومتر در ساعت بود.

وی گفت: کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا 15 درجه و در ارتفاعات با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در روزهای قبل تا 20 درجه بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هوای مازندران تا اواسط هفته آینده دچار تغییرات است، یادآور شد: در این مدت دریا طوفانی و مواج و برای فعالیت دریانوردی و صید و صیادی نامناسب است.

داداشی با هشدار نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر، متذکر شد: سطح جاده‌ها لغزنده و آبگرفتگی معابر بر اثر شدت بارندگی و وزش باد شدید وجود دارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text