شنبه 1 اردیبهشت 1403

انتقال 21 هزار تن پرتقال عیدانه مازندران به 18 استان کشور

در چند سال اخیر دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید ، تامین و ذخیره سازی پرتقال مورد نیاز استان های کشور را بر عهده استان مازندرن گذاشته است.
هر ساله شرکت های تعاونی روستایی استان های مختلف کشور از بیستم اسفند پرتقال و سیب مورد نیاز شب عید را برای تنظیم بازار با قیمت مصوب در مکان های مشخص شده از سوی شهرداری ها به صورت مستقیم در اختیار شهروندان قرار می دهند.
امسال سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید ، 25 هزار تن پرتقال درجه یک باغداران مازندرانی را خریداری و ذخیره کرده و از بیستم آذر ماه حمل و انتقال این میوه شب عید به استان های کشور آغاز شده بود.
داریوش آقاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که امسال چهار گروه از تشکل های کشاورزی شامل اتحادیه باغداران ، تعاونی تولید ، سورتینگ داران و شرکت های تعاونی روستایی بر اساس سهمیه بندی مسئول خرید و ذخیره سازی پرتقال شب عید کشور شدند.
وی افزود :تامین پرتقال 18 استان کشور از جمله اصفهان ، تهران ، آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی بر عهده مازندران است و استان فارس هم پرتقال عیدانه بقیه استان های کشور را تامین می کند.
آقاپور گفت : البته استان های گیلان و گلستان هم با داشتن باغ های مرکبات در تنظیم بازار پرتقال شب عید به کمک استان مازندران و فارس می آیند.
معاون تعاون روستائی مازندران قیمت خرید تضمینی پرتقال شب عید را 2 هزار و 300 تومان اعلام کرد و بیان داشت : با توجه به اینکه پرتقال مازندران به لحاظ کیفیت و اندازه در کشور بی همتاست ، در خرید میوه به لحاظ کیفیت ،اطمینان صد درصدی وجود دارد.
برداشت گونه های مختلف پرتقال در مازندران از اواخر ماه مهر آغاز می شود و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوائی تا اواخر ماه دی ادامه می یابد.
مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید حدود 2 میلیون و 500 تن محصول ، رتبه نخست را دارد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text