جمعه 10 فروردین 1403

امروز جاده چالوس یکطرفه می‌شود

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز در یک منطقه شاهراهی قرار گرفته و تهران را به دلیل بهره‌مندی از محورهای مواصلاتی ملی به بیش از 13 استان کشور متصل می‌کند.

وی افزود: جمعیت زیادی که امروز ساکن استان‌های تهران و البرز هستند، مهاجر بوده و به همین دلیل در مراسم‌های ملی و مذهبی و معنوی به زادگاه‌های خود بازگشته و تلاش دارند که این مراسم را در محل زادگاه خود برگزار کنند.

این فرمانده ارشد انتظامی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: به همین دلیل طی روزهای اخیر بسیاری از مردم ساکن این دو استان، به استان‌های شمالی، شمال غربی و غربی کشور سفر کرده و اکثر آنها تصمیم دارند که امروز به استان‌های مبدأ بازگردند.

اکبری گفت: به همین دلیل انتظار داریم که ترافیک سنگینی را از ظهر امروز به بعد در اکثر محورهای استان البرز به ویژه محور کرج – چالوس داشته باشیم.

وی بیان داشت: در این راستا پلیس راه کل کشور طرحی را با هدف کاهش بار ترافیکی، تخلیه خودروها و تسریع در بازگشت مسافران در دستور کار قرار داده است.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: بر اساس این طرح از ساعت 14 امروز یکشنبه سی‌ام آبان ماه تا ساعت 24، تردد انواع خودروها از میدان امیر کبیر در کرج به سمت استان مازندران ممنوع است.

اکبری ادامه داد: در این مدت ماموران پلیس راه با استقرار در ابتدای جاده چالوس، از حرکت خودروها به سمت مرزن‌آباد جلوگیری می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از ساعت 16 تردد انواع خودروها از مرزن‌آباد در استان مازندران به سمت استان البرز به صورت یک طرفه انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط جوی منطقه و احتمال بارش برف در مسیرهای کوهستانی، خودروها باید تجهیزات لازم فصل سرما به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اکبری در پایان گفت: در صورت مشاهده خودروهای فاقد زنجیرچرخ از تداوم حرکت آنها در مسیرهای کوهستانی جلوگیری شده و راننده نیز اعمال قانون می‌شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text