سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

امدارسانی به 4 هزار و 500 متاثر از سیل و آب‌گرفتگی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش سیل و آبگرفتگی از 24 مهر تا ساعت 8:30 امروز، گفت: 4هزار و 500 تن در 11 شهر و 50 روستا از سیل و آب‌گرفتگی 6 روز اخیر آسیب دیده و خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، حسین درویشی با اشاره به این که تا کنون هفت استان گیلان، اردبیل، گلستان، کرمان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند، افزود: بر این اساس ٢١ شهرستان از سیل و آب‌گرفتگی تاثیر گرفته و امدارسانی لازم به 4 هزار و 500 تن ارائه شده است.
وی با اعلام اسکان اضطراری 3 هزار تن در سیل و آب‌گرفتگی 6 روز اخیر، عنوان کرد: بر این اساس 290 تن به مناطق امن منتثل و تخلیه آب از ١٣٥ واحد مسکونی انجام شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به به‌کارگیری ٨٨ تیم عملیاتی شامل ٣٥٢ امدادگر و نجات‌گربرای امدادرسانی در این مدت، گفت: به این منظور 63 دستگاه خودروی عملیاتی، 40 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش به کار گرفته شده و 355 دستگاه چادر، 2 هزار تخته پتو، 650 تخته موکت، 5 هزار 200 قوطی انواع کنسرو، 250 قر نان و 70 بسته غذایی میان متاثران توزیع شده است.
وی گفت:امدادرسانی‌ها در تنکابن (مازندران)، میرجاوه و زاهدان(سیستان و بلوچستان) همچنان ادامه دارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text