سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

الکترونیکی شدن دفاتر ثبت اسناد موجب کاهش کلاهبرداری شده است

عطاءالله حیدرزاده شامگاه دوشنبه در گردهمایی سردفتران و دفتریاران استان مازندران در تالار اریکه آریایی این شهرستان با بیان اینکه ۶ دی دویست و هشتاد و دومین روز سال برای دفاتر اسناد رسمی می باشد که یادآور دویست و هشتاد و دومین آیه از سوره بقره است، گفت:سردفتری به حکم آیه قرآن کریم می باشد که رسالت سردفتری در ایران بالاتر از دیگر کشورها بوده و آن به پشتیبانی این کتاب نورانی است.

نائب رئیس شورای عالی سر دفتران کشور جایگاه سردفتران را در نظام حقوقی بسیار بالا بوده و سردفتران را نگهبانان قله صلح عنوان کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه سندی در دفترخانه صادر می شود به منزله دادنامه به تراضی است، اظهارداشت: سردفتردار پاسدار قوانین، امین مردم و دولت و حافظ امنیت اقتصادی در کشور می باشد.

وی اذعان داشت: سردفتر سند تابلوی حقانیت اشخاص می باشد و کمک بسزایی در جهت امر قضازدایی و کاهش پرونده دارد که در تامین بخشی از درآمد ملی منشا خدمات شایان است.

نائب رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور تصریح کرد: ضرورت ایجاد نام روزی به نام دفاتر اسناد رسمی برکسی پوشیده نیست تا چراغی پرفروغ روشن شود و روشن بماند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: ۳۴۰ دفتر اسناد رسمی فعال در مازندران وجود دارد که هسته اولیه آن توسط افراد فرهیخته و از روحانیون سرشناس استان پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: کانون سردفتران و دفتریاران مازندران کانونی نوپا می باشد که توانست تلاش های فراوانی را برای وظایف خود صورت داده و کارگروه های حقوقی، مساعدت قضایی، درمان، بازرسی، وحدت رویه، تعاون، تقسیم اسناد،  حل اختلاف سردفتر و دفتریار و معاونت پارلمانی ایجاد شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران با بیان اینکه دبیری معاونت پارلمانی کشور برای مازندران کسب شده است که جای قدردانی و سپاس دارد،  تصریح کرد: شرکت در همایش سراسری کانون ها در شیراز را برای ایجاد هیئت موسس شورای عالی سردفتران داشتیم که توانستم رتبه برتر و نخست را در جریان رای گیری کسب کرده کردیم.

حیدرزاده بر ضرورت توسعه ثبت سند رسمی تاکیدکرد و گفت: از مسئولان می خواهیم نسبت به توسعه ثبت و سند رسمی اهتمام لازم را صورت و پشتیبانی انجام شود تا سند رسمی مورد تعرض قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند الکترونیکی شدن دفاتر ثبت اسناد و املاک در جهت تحول اداری، شفاف سازی و ارائه خدمات پیشتاز موجب کاهش دعاوی جعل و کلاهبرداری شده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text