پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اقامتگاه بوم گردی افضل در سوادکوه

اقامتگاه بوم گردی افضل در سوادکوه یکی از برکر ترین نقاط در منطقه سواد کوه است که جاذبه های بسیاری برای گردشگران ایرانی و خارجی دارد

اقامتگاه بومگردی افضل در استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شیرگاه، روستای چالی می باشد.
سوادکوه مملو از جنگل ها ي زيبا، آبشارهاي عظيم و پرآب،قلعه ها و برج هاي به جا مانده از تاريخ اساطيري اين ديار، رودخانه هايي پرخروش و نهرهايي آرام، پل هايي بي نظير، غارهايي کهن و کوهستان هايي سرد و خنک در اواسط تابستان هايي گرم و داغ مي باشد.

از منطقه آلاشت و گردنه‌ های دوگل سرچشمه می‌گیرد و دیگری رود کسیلیان است.کسیلیان در بیشتر مواقع سال آبی روشن و زلال دارد.(تنها در زمان بارندگی‌های شدید آب آن کمی گل آلود می‌شود).ولی تالار در بیشتر مواقع سال گل آلود است. به دلیل وجود این دو رود و هم چنین وجود دره‌ هایی نسبتاً کم عمق، شیرگاه دارای پل‌ های متعددی است. که به همین دلیل آنراشهر پل‌ها لقب داده‌اند.

سفر به اين ديار پر از تجربه ي لحظه هاي خوش و به ياد ماندنيست.شیرگاه محل تلاقی دو رود است. یکی رود تِلار (به معنی تیل آر ، یعنی رودی که گِل می آورد)

شیرگاه به دلیل داشتن شکل کوهستانی در جنوب و وجود دره در بستر رودخانه و مرکز شهر و همچنین داشتن دشت و جلگه در شمال (سه ویژگی اقلیم در یک شهر) زیبایی منحصری دارد که نمونه آن شایددر هیچ جای ایران یافت نشود.

برای شناساندن هر چه بیشتر شهرستان به هم وطنانمان بوم گردی افضل گزینه ای مناسب است چرا که اکثر آنها از مازندران فقط دریا را می شناختند و از جشن ها، مراسم، مناسبت ها، طبیعت بکرو اماکن تاریخی شهرستان سوادکوه تقریباَ هیچ اطلاعی ندارند.با توجه به اینکه تمام موادغذایی و میوه وسبزیها را خودمان تولید می کنیم تصمیم گرفتیم تا غذاهای محلی هم سرو کنیم و برای همین مرکز بوم گردی افضل را بنا گذاشتیم.

آدرس اقامتگاه بوم گردی افضل سوادکوه : استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شیرگاه، روستای چالی

شماره تماس مستقیم بومسرای افضل:۰۹۰۱۲۷۶۲۷۲۱

اقامتگاه افضل سوادکوه

 

بوم گردی افضل سوادکوه

 

بوم گردی افضل سوادکوه

https://t.me/ishomall

Check Also

بوم گردی کیمه

بوم گردی کیمه سوادکوه مازندران، یکی از شهرهای بکر مازندران در دل طبیعت می­باشد. مکانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text