جمعه 10 فروردین 1403

افزایش 13 درصدی بارش باران در مازندران

براساس این گزارش در این مدت 618 میلمتر باران در 15 ایستگاه هواشناسی مازندران به ثبت رسید که باران در 12 ایستگاه روند افزایشی و در سه ایستگاه بابلسر، بلده و کیاسر روند کاهشی داشته است.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که بیشترین افزایش باران هشت ماهه در این استان با رشد 44 درصدی از ایستگاه رامسر و کمترین نیز با 9 درصد کاهش از بابلسر به ثبت رسیده است.
طبق این گزارش در دو ماهه ( فروردین و اردیبهشت ماه ) سال جاری نیز در این استان 128 میلمتر باران بارید که در مقایسه با دوره آماری بلند مدت ( 20 ساله اخیر) حدود 60 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز دو برابر رشد داشت.
در دو ماهه سال 95 بیشترین بارش باران با رشد 170 درصدی از ایستگاه گلوگاه در شرق مازندران و کمترین رشد نیز از ایستگاه کیاسردر شهرستان ساری با 25 درصد ثبت شد.
***هشداربرای صرفه جویی درمصرف آب
با وجود افزایش 13 درصدی بارش باران در این استان و پیش بینی هواشناسی برای بارش در حد نرمال برای سه ماهه آینده در این خطه شمال کشور به دلیل روند گرم شدن یک درجه ای هوای استان در مقایسه با دوره بلند مدت از مشترکان خواسته شد تا درمصرف منابع آبی و انرژی صرفه جویی کنند.
میانگین دمای هوای تابستانی مازندران در دوره بلند مدت ( 20 ساله ) قبل 28.2 درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می شود دمای هوای تابستان امسال نیز با یک درجه افزایش نسبت به دوره بلندمدت به 29.2 سانتیگراد برسد.
مازندران در منطقه معتدل خزری واقع شده که میانگین بارش باران در این خطه شمال کشور در سال به 730 میلمتر می رسد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text