سه‌شنبه 29 اسفند 1402

افزایش هفت درصدی اقامت مسافران نوروزی در مازندران

مهران حسنی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مسافران از 27 اسفند پارسال وارد مازندران شدند و در اقامتگاههای رسمی استان اقامت داشتند.
ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران امسال حدود 850 هزار نفر شب ظرفیت در اقامتگاههای رسمی برای مسافران نوروزی آماده کرده بود.
حسنی همچنین به کنترل و نظارت بر تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت که تا کنون بیش از یک هزار و 300 مورد بازدید انجام شده است که طی آن 26 مورد تذکر کتبی به متخلفان داده شد و 34 مورد هم به خاطر ارائه خدمات مطلوب تشویق شدند .
معاون میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بیشترین موارد تخلف مربوط به رعایت نکردن مسائل بهداشتی بود ، افزود : فعالیت 22 واحد گردشگری و اقامتی هم تاکنون به خاطر رعایت نکردن مسایل بهداشتی متوقف شده است .
وی با اعلام این که بسیاری از مسافران مازندران در سفر به این استان روستاها را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب می کنند ، گفت : از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 291 هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان ثبت شد.
وی جاذبه های طبیعی از قبیل جنگل ، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شالیزارها را فرصتی خوب و مناسب برای مسافران دانست تا از این بخش جاذبه های روستاهای استان برخوردار شوند .
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد و در تعطیلات نوروزی گذشته حدود یک میلیون گردشگر به این روستاها سفر کرده و اقامت داشتند.
حسنی با اشاره به جابه جایی مسافران با وسائل نقلیه کرایه ای اظهار کرد : تا کنون سه هزار و 720 دستگاه خودرو سواری کرایه ای و 819 دستگاه اتوبوس وارد استان شدند.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه ستاداجرایی خدمات سفر مرکز مدیریت و برنامه ریزی خدماتدهی به مسافران نوروزی در مازندران است ، گفت : اعضای کمیته های 12 گانه این ستاد از 26 اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و تا 14 فروردین امسال این فعالیت ادامه خواهد داشت .

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text