پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افتتاح سامانه دیجیتال و استودیوی تلویزیونی در غرب مازندران

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم در این مراسم، فراگیر شدن شبکه استانی را یکی از مأموریت‌های مهم صدا وسیمای استان دانست و افزود: در استان مازندران به‌عنوان یک اقلیم در کشور باید زیرساخت‌های فنی رسانه‌ای در آن به احسن وجه انجام پذیرد.

وی میانگین پوشش سامانه دیجیتال در نقاط کور را بالای 85 درصد اعلام کرد که این میزان تا پایان سال 94 به  95 درصد می‌رسد و مرکز مازندران با توجه به میانگین کشور دارای رتبه خوبی است.

معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غرب استان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدواریم با افتتاح سامانه دیجیتال و استودیوی تلویزیونی در غرب استان این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب معرفی و عرضه شود.

موسوی‌مقدم یادآور شد: به برکت شبکه‌های استانی، امروزه ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها از جمله استان مازندران احیا شده و دوام و قوام پیدا کرده است که از جمله این موارد می‌توان به احیای زبان محلی مازندرانی اشاره کرد و امیدواریم به این ظرفیت‌ها در رسانه بیش از پیش پرداخته شود.

وی بیان کرد: امروز شبکه‌های استانی دارای مخاطبان بین‌المللی بوده که مهم‌ترین تقاضای هموطنان خارج از کشور استفاده از فرهنگ بومی و زبان محلی در برنامه‌های تولیدی است که به عنوان سرمایه فرهنگی باعث عزت و افتخار آنها در خارج از کشور محسوب می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما بازگشت به هویت و سرمایه‌های فرهنگی را باعث وحدت و امنیت ملی دانسته و خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها می‌تواند ما را در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی بیمه کند.

این مسئول انتقال سیگنال‌ها از غرب به مرکز استان را باعث استقلال رسانه‌ای کشور دانست و افزود: امروزه به‌سرعت سیستم STM1 در کشور فعال شده که باعث قطع نهایی به سیستم ماهواره‌ای و قطع وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای خارجی می‌شود و این استقلال باعث افتخار، عزت و سرافرازی کشور شده و اهرم فشار را از دست دشمنان این مرزو بوم خارج کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در این مراسم با نوید رسانه‌ای جدید در استان گفت: افتتاح استودیوی تلویزیونی غرب استان آغاز فعالیت‌های جدی‌تر رسانه‌ای در غرب استان است.

علی صادق‌مقدسی مواهب طبیعی، آداب و رسوم و فرهنگ غرب استان را به عنوان یکی از مزیت‌های رسانه استانی دانست و افزود: با راه‌اندازی سامانه دیجیتال با 20 شبکه تلویزیونی و 13 شبکه رادیویی و 6 ایستگاه دیجیتال در شهرهای ساری، نوشهر، تنکابن و نکا بیش از 30 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: اعتبار ریالی برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها بیش از 30 میلیارد ریال بوده است.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text