شنبه 1 اردیبهشت 1403

ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته در مازندران

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارishomal در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته پیشینه دمای اتفاق افتاده مربوط به رامسر و نوشهر با 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای صبح امروز از بلده با 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

وی ادامه داد: دمای هوای ساری در این مدت بین حداقل 11 و حداکثر 19درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: بیشترین بارشی که طی 48 ساعت گذشته با ورود این سامانه اتفاق افتاد مربوط به نوشهر 49، رامسر 40، بابلسر 30 و آمل 25 میلی‌متر بوده است.

اسدی با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف بوده است، تصریح کرد: برای روزهای آینده با توجه به تغییرات جریانات سرد و مرطوب شمالی و ریزش هوای سرد انتظار داریم روند کاهشی دما تداوم داشته و هوای سرد و زمستانی تا پایان هفته جاری در استان ماندگار خواهد بود.

وی یادآور شد:  براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی، بارش‌ها به‌طور متناوب تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مازندران تداوم دارد و در ارتفاعات بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه با توجه به کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش مخلوط برف و باران در کوهپایه‌های استان وجود دارد، اظهار کرد: روزهای پایانی هفته جاری انتظار داریم جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و هوای استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

اسدی افزود: جاده‌های کوهستانی مازندران گاهاً مه‌آلود و با توجه به بارش برف لغزنده خواهد بود که باید مورد توجه مسافران باشد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text