جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجرا و تهیه طرح تفصیلی در شهر نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شهر ساحلی نور شهری با مساحت 875 هکتار که با احتساب حریم به 1960 هکتار وسعت می‌رسد، از شمال با حدود 10 کیلومتر ساحل به دریای مازندران،از جنوب به اراضی جنگلی و آب‌بندان کشاورزی، از غرب به شهر رویان و از شرق به ایزدشهر منتهی می‌شود.

در این شهر حدود 30 هزار نفری چهار دانشگاه و موسسه آموزش عالی با قریب به 8 هزار دانشجو مستقر است و به‌ واسطه مواهب طبیعی فراوان از کوه،جنگل،دریا و ساحل در بیشتر ایام به ویژه ایام تعطیل سال پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است.

سید صابر سجادی شهردار نور که به تازگی در این سمت معارفه شده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور با بیان اینکه منابع و امکانات شهری در این شهر برای حدود 30 هزار نفر تعبیه شده است اما خدمات ما به جمعیت چند 10 برابری و گاهی میلیونی ارائه می‌شود، گفت: خدمت‌رسانی به این جمعیت شناور مستلزم ایجاد زیرساخت‌های متناسب با آن است و چاره‌ای جز این نیست،بنابراین شهرداری نور ایجاد زیرساخت‌ها را برخود تکلیف می‌داند لیکن نیازمند کمک‌های مالی استانی و ملی است.

وی با بیان اینکه نور شهری با ظرفیت‌های بالا و دارای مواهب کم‌نظیری است، افزود: امروز ساحل، رودخانه‌های درون شهر، پارک جنگلی نور به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی جلگه‌ای و طبیعی خاورمیانه یک فرصت و ظرفیت بزرگ برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار و توریست محسوب می‌شود و ما تلاش داریم این ظرفیت به نحواحسن استفاده و ظرفیت‌های بالقوه را به فعل در آوریم.

سجادی تصریح کرد: به استناد بند (ج) ماده 147 برنامه توسعه سوم کشور مدیریت پارک جنگلی نور را به عهده گرفتیم و امیدواریم با ورود سرمایه بخش خصوصی شاهد رشد و ارتقای خدمات در محیط پارک جنگلی باشیم.

*ارتقای کیفیت زندگی شهری

شهردار نور یکی از مهم‌ترین اهداف خود را ارتقای سطح کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و ابراز کرد: با برنامه‌ریزی درست و استفاده بهینه  از امکانات و منابع و ارزش‌گذاری به وقت و زمان و همچنین آینده‌نگری می‌توان به پیشرفت شهری کمک کرد.

وی با اشاره به سه محور برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اظهار کرد: تهیه و تدوین چشم‌انداز و سند توسعه شهر نور یکی از اهداف جدی بنده در امر برنامه‌ریزی شهری  و متعاقب آن تاسیس واحد مدیریت تحقیق و توسعه شهری است تا بتوانیم به صورت سازماندهی شده از ظرفیت‌های بالقوه فکری و سرمایه‌ای شهر نهایت بهره و استفاده را ببریم.

سجادی ساماندهی وضعیت زمین زباله، بهبود وضعیت دفن بهداشتی زباله، ساماندهی وضعیت ساحل نور، فازبندی و ایجاد شبکه معابر و ساماندهی راه‌های دسترسی به ساحل، جذب سرمایه‌گذار را از برنامه‌های کاری خود اعلام کرد و افزود: امروز مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی شهری ضروری است و تنها راه برون‌رفت شهر از مشکلات جذب سرمایه‌گذار است که شهر نور با استعداد و ظرفیت بسیار خوب برای بخش خصوصی جاذب و جذاب است.

*تهیه و اجرای طرح تفضیلی

شهردار نور تصریح کرد: پیرو ابلاغ طرح جامع شهر نور پیگیر تهیه و اجرای طرح تفضیلی شهر هستیم و پیگیری خواهیم کرد تا با عقد قرارداد با مشاور طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی این امر در اسرع وقت محقق شود.

*ساماندهی وضعیت ترافیک درون‌شهری

شهردار نور پیگیری بازگشایی کمربندی نور ـ رویان، ایجاد محور ارتباطی خیابان ساحلی با حفظ مسائل زیست‌محیطی و حفظ ساحل ماسه‌ای، اصلاح فرم هندسی و ساماندهی، تقاطع‌های پرترافیک و حادثه‌خیز و نیز بهره‌گیری از تجهیزات علائم راهنمایی در سطح شهر از جمله محورهای مورد نظر در ساماندهی وضعیت ترافیک درون‌شهری عنوان کرد.

وی ساماندهی فضای‌سبز شهری و فعال کردن واحد زیباسازی، پیگیری اجرای طرح‌های عمرانی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از جمله ساختمان ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی، تکمیل المان گلزار شهدای شهر نور، اجرای عملیات تعریض پل شهید احمدی، آسفالت معابر و کوچه‌های باقیمانده، احداث فاز دوم خیابان ساحلی، نصب برج‌های نوری در ساحل، لایروبی رودخانه‌ها و … از دیگر اولویت‌های کاری خود ذکر کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text