پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجرای ناقص آزاد راه تهران ـ شمال عامل سیل در چالوس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی امشب در حاشیه بازدید از مناطق آب گرفته چالوس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به عدم بارش باران در سه ماه تابستان سال‎جاری در تذکراتی به شهرداری، امور آب و فاضلاب، متولیان رودخانه‎ها و منابع طبیعی اعلام کردیم تا نسبت به قطع درختان در مسیر رودخانه‌ها و لایروبی انهار اقدام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در چالوس تاکنون به 130 میلی‌متر رسیده است، تصریح کرد: به دلیل بالا آمدن آب‌های سطحی رودخانه‌ها و مسدود بودن انهار شاهد آبگرفتگی در برخی از بخش‎ها بودیم.

فرماندار چالوس ارائه راهکارها برای برون‌رفت از مشکل آبگرفتگی و بروز سیلاب را ضروری خواند و گفت: در مناطق اشکاردشت، خیابان فرهنگ و بخش‎های پالوج‌ده با بررسی‎های عمل آمده به حوزه آبریز بالا دست، ضلع جنوبی و جاده کنارگذر چالوس به نوشهر که عمود بر جاده است و محل‌های داخل شهر منتهی می‌شود و باید به موازات جاده کنارگذر به رودخانه گندآبرود چالوس وصل شود.

وی با اعلام اینکه میزان خسارت اولیه برآورد شده از آبگرفتگی معابر و منازل در عصر امروز در چالوس 10 میلیارد تومان بوده است، افزود: بازسازی تمام انهار حوزه شهری در مناطق یاد شده از راه‌های برون رفت از این خسارت در چالوس بوده است.

زندی با بیان اینکه احداث دیوار حائل رودخانه گندآبرود تا هتل کوروش از محل ماده 12 مدیریت بحران تاکنون بخشی از این عملیات انجام شده بوده است، تصریح کرد: برای جبران این خسارت نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار است.

وی اجرای نادرست آزاد راه تهران ـ شمال را از دیگر دلایل بروز سیل و طغیان رودخانه در بخش مرکزی و چالوس دانست و بیان داشت: مناطق پژند کلا، تینوا و خرمنه به دلیل اجرای نادرست آزاد راه که تونل‌های آن نیمه‌کاره رها شده و گنجایش آبهای سطحی این منطقه را ندارد از دلایل بروز سیل پس از هر بارندگی است.

زندی با اشاره به اینکه از مسئولان آزاد راه تهران ـ شمال و مسئولان راه و شهرسازی می‌خواهیم تدابیر جدی در این زمینه داشته باشند تا از خسارت جدی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: میزان خسارت دقیق وارده در بخش و شهرستان چالوس 24 ساعت آینده اعلام می‌شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text