پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجاره خانه‌های شخصی به مسافران در مازندران ممنوع شد

سید یونس حسینی عالمی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : درشرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان مازندران ، مسافرت در اکثر استان های کشور به ویژه این استان ممنوع است.
وی اضافه کرد : هرگونه اجاره واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.
دادستان مرکز استان مازندران اظهارداشت : شهروندان استان به خصوص همسایه های این ویلاها و خانه های شخصی در صورت مشاهده اجاره غیر قانونی این واحدها از سوی مالکان متخلف به مسافران غیر بومی آن را به نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی گزارش کنند.
حسینی عالمی اجاره ویلا و واحدهای مسکونی شخصی را در استان مازندران در شرایط فعلی منوط به کسب مجوز از سوی شورای تامین بیان کرد.
با وجود مسدود شدن محورهای چهارگانه اصلی استان مازندران بر روی مسافران به دلیل کنترل ویروس کرونا، همچنان تعداد زیادی از مسافران از اقصی نقاط ایران به خصوص پایتخت به طور غیر رسمی وارد استان شدند که با تعطیلی هتل ها و مهمانپذیرها ، مهمانسراهای دولتی و پلاژهای دولتی در ساحل خزر به عنوان مراکز اقامتی رسمی، برخی سودجویان اقدام به اجازه واحدهای مسکونی شخصی و ویلاهایشان با قیمت گزاف به این مسافران غیر رسمی کردند که می تواند کنترل ویروس را در استان دشوار کند.
براساس آمار رسمی ظرفیت تخت استان مازندران برای اقامت مسافران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تخت است که از این تعداد فقط ۵۸ هزار عدد از آنها رسمی هستند که شامل هتل ، متل ، بوم گردی، مجموعه های مهمان پذیر است.
طبق آخرین امار ابتلا ۶۰۶ نفر به ویروس کرونا در مازندران قطعی شد و بیش از این میزان نیز بیماران مشکوک در بیمارستان های ریفرال انتخابی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و ۱۷ نفر نیز جان باختند.
پیش بینی می شود در روزهای آینده با نزدیک شدن به پیک ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران، آمار مبتلایان بیشتر شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text