پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اتصال آزادراه همت کرج به چالوس تا ۶ ماه آینده

خیر الله خادمی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه همت-کرج با اشاره به اینکه این پروژه 14.6 کیلومتر طول دارد اظهار کرد: قطعه اول این پروژه با پیشرفت 95 درصدی زیر بار ترافیک رفته، قطعه دوم آن هم اکنون 92 درصد و قطعه سوم 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت کل این پروژه 82 درصد است تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در این پروژه که مربوط به قطعه سوم است تلاقی آن با مناطق مسکونی است. باید 72 واحد خریداری کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به پرسش تسنیم که چه میزان برای تملک اراضی و واحدهای مسکونی مردم نیاز است، تصریح کرد: برای این کار حدود 30 میلیارد تومان نیاز داریم که هفته گذشته 15 میلیارد تومان آن به حساب شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل کشور واریز شد.

خادمی با بیان اینکه آزاد راه همت-کرج از انتهای منطقه 22 آغاز می شود گفت: این پروژه از حصار آغاز و به انتهای شهر کرج و جاده چالوس متصل می‌شود. در صورتی که بتوانیم املاک و اراضی معارض این پروژه را خریداری کنیم آزاد راه همت-کرج شش ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به دغدغه انتقال ایمن مردم اظهار کرد: تا پول مردم پرداخت نشود نمی توانیم قطعه 3 را به کرج متصل کنیم هفته گذشته کارشناسان برای این کار از پروژه بازدیدی انجام دادند و روند خوبی برای انتقال ایمن مردم در حال اجراست.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اعلام اینکه برای اتمام پروژه و تملک اراضی مجموعه 140 میلیارد تومان نیاز داریم، گفت: یکی از مشکلات ما در بحث آزاد راهی کمبود منابع مالی است.

خادمی با اشاره به اینکه سقف اوراق مشارکت آزاد راه‌ها در سال جاری 180 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که برای پروژه‌ ها مشکل ایجاد می‌کند، اظهار کرد:  پیشنهاد ما تخصیص 1700میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کل پروژه‌های آزادراهی است تا در سال آینده دچار اشکال جدی نشویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کنار گذر جنوبی چرم شهر-آبیک با طول 158 کیلومتر از پیشرفت خوبی برخوردار است تصریح کرد: در حال حاضر 1130 کیلومتر ازاد راه در دست اجرا داریم که حدود 6 هزار میلیارد تومان در آنها هزینه شده است.

پیشرفت 55 درصدی پروژه های آزادراهی ایران

مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آزادراهی کشور 55 درصد است گفت: طی دو سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه های آزادراهی تزریق شده است. با توجه به این موضوع آزاد راه شیراز اصفهان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم روند بسیار خوبی را طی می‌کند.

خادمی با بیان اینکه در 15 سال اخیر سالانه 90 کیلومتر آزادراه به بهره برداری رسیده، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در قالب 7 پروژه 237 کیلومتر پروژه آزادراهی را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره اینکه هم اکنون 149 کیلومتر آزادراه آماده آسفالت است، خطاب به معاون اول رئیس جمهوری گفت: از شما خواهش می‌کنیم در حوزه تأمین منابع مالی برای پروژه‌های آزادراهی توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین خاطرنشان کرد:  اگر سقف اوراق مشارکت را رعایت کنیم کل پروژه‌های آزادراهی متوقف می‌شود.

https://t.me/ishomall

آزادراه تهران شمال

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text