پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اتریشی ها در مازندران بدنبال چه اقداماتی هستند

به گزارش بولتن نیوز،علی نبیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در تشریح سفر هیئت اتریشی به مازندران اظهار کرد: هیئت سه نفره اتریشی روز گذشته وارد مازندران شدند که پس از ورود آنان جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی که شامل مدیران استانداری، حفاظت محیط زیست، مدیرکل اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، برق و سایر دستگاه‌های مرتبط است برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سه بحث مهم فنی، سرمایه‌گذاری و اجرایی در جلسه‌ای که با هیئت اتریشی مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: کشور اتریش با جمعیت 8 میلیونی 50 میلیون تن زباله دارد که در پالایش زباله موفق بود.

نبیان با بیان اینکه در بحث پالایش زباله مازندران مباحث فنی مطرح و تبادل نظر شد، تصریح کرد: هیئت اتریشی از مرکز زباله‌سوز ساری، کمپوست شرق مازندران در شهرستان نکا، بهشهر، گلوگاه، شهرداری رستمکلا و خلیل شهر بازدید داشتند.

معاون عمرانی استانداری مازندران بازدید از محل دفن زباله قائمشهر و آمل را از برنامه‌های تعیین شده هیئت اتریشی به مازندران اعلام کرد و گفت: جمع‌بندی جلسات به صورت فنی در دو مرحله مدنظر قرار می‌گیرد و در فاز نخست اطلاعات مربوط به شناسایی استان از طریق دفتر امور شهری در اختیار هیئت اتریشی قرار می‌گیرد.

نبیان با اشاره به اینکه هیئت اتریشی که دو نفر از آنان اتریشی و یک نفر ایرانی‌الاصل مقیم اتریش است بعد از سفر سه روزه خود از مازندران به کشور خود باز می‌گردند،یادآور شد: پیگیری فاز دوم در کشور اتریش است تا گام بلندی بر اساس اطلاعاتی که از مازندران به سرمایه‌گذار داده شد برای اجرای این مهم برداشته شود.

نبیان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای با هیئت اتریشی به مازندران منعقد نشده است، اظهار کرد: این سفر برای تبادل اطلاعات فنی با هیئت اتریشی اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه دو پروژه زباله‌سوز ساری و نوشهر از طریق سرمایه‌گذار چینی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از تبادل نظر فنی با هیئت اتریشی فضا برای سرمایه‌گذاری آنان در سایر شهرهای مازندران آماده می‌شود.

وی در پایان گفت: نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text