پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ابلاغ‌ پیام امنیت و زیبایی ایران با طرح «دریا تا دریا»

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه قرار است کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال ۲۰۱۷ در ایران برگزار شود، طرحی با نام از دریا تا دریا طرح‌ریزی شده است و بر این اساس گروه دوچرخه‌سواران حامی این کنوانسیون با شعار «ایران، مردمانی مهربان، با آغوشی باز و فرهنگی کهن و پر رمز و راز» از نوشهر تا بوشهر را رکاب‌زنی می‌کنند.

این گروه در سفر خود امروز به اصفهان رسیدند و با تاکید استاندار اصفهان مورد استقبال مسئولان اصفهانی از جمله مدیر کل میراث‌فرهنگی اصفهان و مدیر مجمع گردشگری اصفهان در باغ چهلستون قرار گرفتند.

پروین توکلی مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح ظهر امروز در مراسم استقبال دوچرخه‌سواران کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری اظهار داشت: سال گذشته کانون صنفی راهنمایان گردشگری ایران در همایش راهنمایان تور در پراگ شرکت داشتند و قرار بر این شد که اصفهان میزبان بعدی این کنوانسیون و سفیران فرهنگی دنیا در سال ۲۰۱۷ باشد.

وی افزود: بر این اساس برنامه رکاب‌زنی دریا تا دریا توسط  دوچرخه‌سواران حامی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از نوشهر تا بوشهر توسط آقای شجاعی طراحی شد و کانون صنفی راهنمایان تور و وزارت ورزش از این طرح حمایت می‌‌کنند.

مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح «دریا تا دریا» تاکید کرد: دوچرخه‌سواران حامی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، رکاب‌زنان مسیر ذکر شده را طی می‌کنند تا با تصویربرداری و عکاسی و قرار دادن فیلم و عکس‌های سفر در شبکه‌های مجازی به دنیا نشان دهیم که ایران کشوری امن و زیبا است.

 وی اضافه کرد: این طرح از ۱۳ آبان تا ۲۵ آبان ادامه دارد و در طی این روزها گروه دوچرخه‌سواران از استان‌های البرز، تهران، قم، کاشان،  اصفهان، شیراز و بوشهر عبور می‌کنند.

افق‌های روشنی برای آینده گردشگری ایران پیش‌بینی می‌شود

 فریدون الهیاری نیز در این مراسم اظهار داشت: سال جاری در کشورمان تحرک‌های جدی در حوزه گردشگری را شاهد بوده‌ایم و بر این اساس افق‌های روشنی برای آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: این حرکت نمادین با توجه به برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان تور در سال ۲۰۱۷ در اصفهان ارزشمند است و امیدواریم با همکاری میان دولت و سازمان میراث‌فرهنگی و بخش خصوصی شاهد برگزاری چشم‌گیر این کنوانسیون باشیم چراکه می‌تواند جاذبه‌های ارزشمند گردشگری را به سمت ایران جذب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: مجمع گردشگری بازوی توانای میراث‌فرهنگی است که در زمینه برگزاری این گونه مراسم بسیار فعالانه حرکت می‌کند که جای قدردانی دارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text