جمعه 31 فروردین 1403

آسفالتی که فقط یک‌هفته روی پل درون‌شهری پل‌سفید سوادکوه دوام آورد

روکش آسفالت پل‌درون‌ شهری پل‌سفید توسط پیمانکار راه و شهر‌سازی انجام شد ولی پس از چند روز شاهد ایجاد چاله‌ها و خالی شدن سطح پل شدیم.

پیگیری مردم و درج عکس‌ها در رسانه‌های اجتماعی نوعی بی‌اعتمادی به فعالیت‌های فنی را در پی داشته است که پاسخ شفاف به آن موجب همراهی مردم با طرح‌هایی است که با تغییر بار ترافیکی و مسدود شدن برخی شریان‌های عبور و مرور نیاز دارد.

*15 چاله در محل روکش آسفالت

چنگیز عباسی از فعالان رسانه‌ای پل‌سفید سوادکوه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه حدود 10 روز شاهد آسفالت روی پل درون‌شهری پل‌سفید و مسدود‌بودن آن بودیم و عبور و مرور داخل‌شهری هم با مشقت همراه بود، گفت: ایجاد حدود 15 چاله در محل روکش آسفالت و عدم وجود فنر لرزش‌گیر روی پل باعث انتقادات شهروندان پل‌سفید است.

وی با بیان اینکه قرار بود داخل شهر را هم به دلیل استفاده ماشین‌آلات سنگین در ایام تعطیلات و بسته‌بودن پل، آسفالت کنند، افزود: ایجاد چاله‌ها در روی پل، عدم روکش داخل‌شهری و لرزش‌های وحشتناک منازل مسکونی اطراف پل‌درون‌شهری به‌دلیل عدم نصب لرزش‌گیر فنری روی پل از مشکلات کنونی در مرکز شهرستان سوادکوه است که با اعتراض مردم همراه است.

عباسی از عدم نصب بنر‌ برای اطلاع‌رسانی مسیر ورودی و خروجی شهر پل‌سفید در هنگام مسدود بودن پل‌درون‌شهری خبر داد و خاطر‌نشان کرد: انتقال بار ترافیکی به درون شهر و نیز مسیر فرمانداری قدیم و جنب مدرسه داد‌گر با عدم نصب نوشته‌های راهنما و عدم خط‌کشی مسیر دوطرفه همراه بود که شاهد طی شدن مسیر اشتباه توسط برخی رانندگان مسافر و تصادف را شاهد بودیم.

* ضعف پیمانکار روکش آسفالت بر روی پل‌درون‌شهری پل‌سفید

رئیس اداره راه و شهر‌سازی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در پاسخ به سؤال فارس درباره انتقادات مردم بر نوع روکش آسفالت بر روی پل‌درون‌شهری پل‌سفید، گفت: پیمانکار ما ضعیف عمل کرد و نوع کار را برای آزمایش فنی به آزمایشگاه استانی و کشوری ارسال کردیم و در یک‌هفته آینده، پاسخ آن را دریافت می‌کنیم.

مهرداد زمانی با بیان اینکه سهل‌انگاری انجام شده در روکش آسفالت پل‌درون‌شهری پل‌سفید زحمات ما را زیر سؤال برد، افزود: دولت برای مصالح و قیر و سایر موارد هزینه کرد و علاوه بر آن شاهد تلف شدن وقت مردم و سختی عبور و مرور آنها هم بودیم و پس از دریافت پاسخ آزمایشگاه و مقصر بودن پیمانکار، اقدام به شکایت در دادگاه خواهیم کرد.

وی به تداوم اطلاع‌رسانی روند پیگیری درباره سهل‌انگاری انجام شده در رو‌کش پل پل‌سفید اشاره و خاطر‌نشان کرد: وضعیت جریمه پیمانکاران نسبت به گذشته تغییر کرد و میزان جریمه با توجه به حجم کار سنجیده می‌شود که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی یافته است و ما هنوز فعالیت روکش آسفالت را تحویل نگرفتیم و منتظر نتیجه آزمایشگاه هستیم تا پیگیری قانونی خود را انجام دهیم.

*توجه به ذهنیت عمومی درباره طرح‌های عمرانی

طرح روکش آسفالت پل پل‌سفید به‌عنوان طرحی موقت برای تسهیل در عبور و مرور است تا با نهایی شدن وضعیت پل در نقشه تعریض محور سوادکوه که احتمال تغییر سطح پل را شاهد هستیم، با اقدامات بلند‌مدت مشکلات مربوط به عبور و مرور به صورت عمیق‌تری اجرایی شود.

موقت یا دائمی بودن یک طرح دلیلی بر سهل‌انگاری پیمانکاران نیست و ناظران دولتی آن باید با توجه جدی به اهمیت ذهنیت عمومی درباره فعالیت‌ها در اجرایی شدن کامل و بی‌نقص طرح‌ها اقدام کنند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text