پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آزادراه تهران – شمال نيمه دوم سال 99 به بهره برداري كامل مي رسد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر بهره برداری از قطعه نخست ازاد راه تهران – شمال در بهار 96 گفت : با تکمیل و بهره برداری کامل از این قطعه 32 کیلومتری ،حد فاصل میدان المپیک تهران تا دواب شهرستانک در جاده چالوس بیش از 60 کیلومتر از طول مسیر فعلی تهران – چالوس کوتاه تر می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد سعیدی کیا در نشست خبری با اشاره به صرف حدود 800 میلیارد تومان برای اجرای قطعه نخست ازاد راه تاکنون افزود : حفاری تونل های قطعه نخست تاکنون90 درصد ، خط گذاری طول مسیر 15 درصد ، عملیات در خاکی شامل 11 میلیون مترمکعب ، 70 درصد و در احداث 22 دستگاه پل به طول مجموع 2386 متر 16 درصد پیشرفت داشته است.
وی پیش بینی کرد آزادراه تهران – شمال نیمه دوم سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
سعیدی کیا با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از قطعه نخست به 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است ، گفت : احداث این منطقه به شش پیمانکار واگذار شده و هم اکنون پیمانکاران با 510 دستگاه ماشین الات و تجهیزات فعال و بکارگیری 1240 نفر در 70 جبهه کاری مشغول به کار هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین به اجرای قطعه دوم ازادراه به طول 22 کیلومتر از دواب شهرستانک تا پل زنگوله اشاره کرد و با بیان اینکه تا انتهای سال 94 و حداکثر تا اوایل 1395 مناقصه انتخاب پیمانکاران برگزار می شود ، افزود : عملیات حفاری تونل سرویس و دسترسی البرز به عنوان مهمترین تونل منطقه دو به طول 6400 متر انجام شده است و پیش بینی می شود تونل شرقی البرز به طول3550 متر تا شهریور 96 به بهره برداری برسد.
سعیدی کیا گفت : اعتبار مورد نیاز کل منطقه دو در حال حاضر معادل 2200 میلیارد تومان است و دو پیمانکار از شمال و جنوب شرق با 120 دستگاه ماشین آلات راه سازی و بکار گیری 235 نفر مشغول به کار هستند.
وی درباره وضع قطعه سوم آزادراه به طول 47 کیلومتر از پل زنگوله تا سه راهی دشت نظیر افزود: تاکنون هیچگونه عملیات اجرایی در این منطقه شروع نشده است و پیش بینی می شود این قطعه با تامین اعتباری بالغ بر 4500 میلیارد تومان در مدت 5 سال به بهره برداری برسد ضمن اینکه مجریان پروژه برای بازنگری و تکمیل مطالعات و طراحی در مرحله انتخاب مشاور ایرانی با مشارکت خارجی هستند.
سعیدی کیا به قطعه چهارم آزادراه به طول 20 کیلومتر از مرزن اباد تا شهرستان چالوس هم اشاره کرد و گفت : برای بهره برداری از این قطعه علاوه بر احداث 4 دستگاه تونل به طول 1340 متر و ساخت 520 متر پل ، بیش از 10 میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شد.
وی پیشرفت فیزیکی قطعه چهارم را 99.5 درصد اعلام کرد و افزود : این پروژه با پیشرفت حدود 90 درصد افتتاح شد ولی در دی ماه 93 به دلیل نبود ایمنی و تکمیل نبون پروژه ؛ متوقف شد و با اجرای عملیات شبانه روزی و صرف حدود 60 میلیارد تومان مرداد 1394 به بهره برداری رسید.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text