شنبه 1 اردیبهشت 1403

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه یکم فروردین

از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، هنوز بسیاری از هم وطنانمان که قصد مسافرت نوروزی دارند، سفر خود را آغاز نکرده و به جاده نزده‌اند که اخبار مخابره شده از جاده‌ها، از انبوه مسافرانی حکایت می‌کنند که غافلگیر می‌شوند؛ رانندگانی که برخیشان از سنگین بودن ترافیک غافلگیر می‌شوند و ‌گاه صبر خود را از دست داده و حادثه آفرینی می‌کنند و بعضی دیگر، انتظار ندارند در مسیر با نزول باران و برف مواجه شوند و از این روی، شاید غافلگیریشان با نیازمندی به کمک همراه شود.

اینجاست که وقتی می‌بینیم رئیس پلیس راهور از رشد ۷ درصدی تردد در جاده‌ها به نسبت سال گذشته سخن می‌گوید، قابل حدس است که چه درصدی بر سنگینی ترافیک و غافلگیر شدن مسافران افزوده شده است، ولی باز قابل درک نیست که ببینیم عده زیادی از مسافران در محورهای برف‌گیر بدون همراه داشتن تجهیزات لازم گیر بیفتند و نیازمند کمک باشند؛ کمک‌هایی که با توجه به آمارهایی که سازمان امداد و نجات می‌دهد، نشان می‌دهد که اگر نباشند، کم نیستند شمار کسانی که از تعطیلات نوروزی جز خاطره‌ای تلخ، به یادگار نخواهند برد.

اغلب این غافلگیری‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که برخی به ضرورت‌های سفر اهمیت نمی‌دهند؛ نه اخبار مرتبط با جاد‌ه‌ها را کنترل می‌کنند و نه برایشان فرقی دارد که آب و هوای مسیر و مقصد در حال حاضر چگونه است و فردا چگونه پیش بینی شده است.

آخرین وضعیت ترافیک

به گفته سردار اسکندر مؤمنی، استان‌های شمالی، اصفهان، قم، شیراز و مشهد مقدس تا کنون بیشترین مسافران نوروزی را داشته‌اند و بر این اساس، محورهای تهران ـ کرج – قزوین، تهران ـ قم، چناران ـ مشهد و خوزستان نیز جزو محورهای پر تردد در کشور بوده‌اند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور درباره آخرین وضعیت ترافیک محورهای کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی تا ساعت ۲۲ ترافیک در اکثر محورهای کشور، به غیر از محور کرج به چالوس، روان شده است.

وی همچنین به وضعیت جوی جاده‌های کشور اشاره کرد و افزود: برابر آخرین اخبار دریافتی تا ساعت ۲۲ در استان‌های چهارمحال و بختیاری (اکثر محور‌ها) و اصفهان (محورهای داران – الیگودرز، مجلسی – بروجن و نطنز – کاشان) بارش باران گزارش شده است.

حمیدی با اشاره به انسداد محور هراز گفت: محور هراز در استان‌های تهران و مازندران مابین تونل‌های ۷ و ۸ که به علت سیلاب و تخریب سیلوی سیمان بر سطح جاده از حوالی ساعت ۱۶: ۳۰ مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه از حوالی ساعت ۲۰ بازگشایی و تردد در این محور از سرگرفته شد.

رئیس پلیس راه کشور با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سرخوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می‌کند و همین موجب می‌شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

مهم‌ترین نکته درباره وضعیت جوی امروز کشور، اخطاریه‌ شماره ۶۹ سازمان هوا‌شناسی است که امروز صادر شده و حکایت از ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور در اواخر امروز دارد و بر اساس ورود آن پیش بینی می‌شود؛

شنبه ۹۴/۰۱/۰۱: کهگیلویه و بویر احمد و از اواخر روز بارش شدید باران در جنوب کرمانشاه و شمال ایلام و شمال خوزستان

یکشنبه ۹۴/۰۱/۰۲: بارش شدید در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال بختیاری (همراه با بارش برف در ارتفاعات)، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب فارس، همچنین از بعد از ظهر ارتفاعات شرقی و مرکزی رشته کوه البرز با بارش برف همراه خواهد بود.

دوشنبه ۹۴/۰۱/۰۳: بارش برف و باران در خراسان شمالی و شمال شرق خراسان رضوی.

روز یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد شدید دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج و توفانی خواهد شد.

با توجه به پیش بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق یاد شده در جنوب و جنوب غرب کشور، احتمال آب گرفتگی معابر و مسیل‌ها در برخی نقاط وجود دارد و همچنین با توجه به انتظار بارش برف، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در ارتفاعات شرقی و مرکزی البرز، می‌تواند سبب اختلال در تردد در روز دوشنبه شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی انجام شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text