پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آخرین وضعیت جاده ها و هواشناسی در 13بدر

سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیرو اخطاریه شماره 4 جمعه 11 فروردین به اطلاع می‌رساند روز یکشنبه با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها همچنین  لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
روز یکشنبه 13 فروردین (روز طبیعت) بارش برف در اردبیل، جاده‌های کوهستانی در مناطق مرتفع شمال آذربایجانهای شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها در برخی نقاط استانهای لرستان، نیمه شرقی ایلام، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، جنوب غرب تهران و شمال خراسان رضوی.
وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز یکشنبه با بارش پراکنده رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید واحتمال تگرگ با آسمانی نیمه ابری و اوایل شب ابری همراه خواهد بود که حداقل دما در این روز 5 و حداکثر 18 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود؛ همچنین روز دوشنبه ابری و بارش باران و وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل و حداکثر دمای 3 و 9 درجه سانتی گراد خواهد بود.
ترافیک سنگین در خروجی شهرها
رئیس اطلاعات و کنترل ترافیک راهور نیروی انتظامی از ترافیک سنگین در خروجی کلان شهرها خبر داد و از شهروندان خواست تا برای رفتن به آغوش طبیعت در روز سیزدهم فرودین تفرجگاه های محلی خود را با توجه به شرایط جوی برخی استان ها انتخاب کنند.
سرهنگ نادر رحمانی روز یکشنبه افزود: محور استان های شمالی، غربی، مرکزی و شمال غربی کشور لغزنده است بر این اساس شهروندان بهتر است برای گذران روز طبیعت، استان های محلی را انتخاب کرده و از خروج از شهرهای محل سکونت خود جدا خودداری کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد از سوار کردن مسافر در قسمت بار کامیون پرهیز کرده چرا که حمل مسافر در این گونه خودروها بسیار خطرناک است.
رحمانی اضافه کرد: در صورتی که شهروندان از موتورسیکلت برای تردد در این روز استفاده می کنند حتما از کلاه ایمنی برای خود و سایر سرنشینان موتورسیکلت استفاده کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور نیروی انتظامی با اشاره به شرایط جوی حاکم در استان ها گفت: هم اکنون در محورهای گچسر کرج ـ چالوس از باند شمال ـ جنوب بارش برف و مه گرفتگی ومحورهای چالدران و مشکین شهر اردبیل بارش برف گزارش شده است.
به گفته وی، در محورهای مواصلاتی استان های ایلام، لرستان، مرکزی و گیلان بارش باران و لغزندگی جاده ها گزارش شده است. همچنین در محور مشهد، خراسان رضوی، دماوند در شرق استان تهران و شهر بابک در استان کرمان بارش باران گزارش شده است.
وی ادامه داد: در ارتفاعات اردبیل، قزوین ـ رشت، محور باغچه در خراسان رضوی مه گرفتگی گزارش شده و در خروجی کلان شهرها نیز ترافیک سنگین است.
ترافیک پرحجم اما روان محورهای کرج – چالوس و هراز
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ترافیک در باند شمال به جنوب محورهای کرج-چالوس وهراز پرحجم و روان است، اظهار کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می باشند.
سرهنگ نادر رحمانی، در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور گفت: در محور کرج-چالوس(محدوده های پیچ سرهنگ و گچسر)، آذربایجان شرقی (محور ورزقان)، آذربایجان غربی(محور چالدران-شوط) و اردبیل(محورهای اردبیل-گرمی و پارس آباد-مشکین شهر) بارش خفیف برف گزارش شده‌است.
وی افزود: در استان‌های ایلام ، لرستان، مرکزی و گیلان (اکثرمحورها)، استان خراسان رضوی (محور مشهد-کلات)، شرق استان تهران (محور دماوند) و کرمان (محور شهر بابک) شاهد بارش باران هستیم.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از مه گرفتگی و کاهش دید اکثر محورهای استان اردبیل، ارتفاعات محور کرج ـ چالوس، قزوین ـ رشت(محدوده‌های سه راهی نیکویه و گردنه کوهین) و خراسان رضوی (مشهد-باغچه) خبر داد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text